Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Autoinloggning kaputt?


virtuosen2

Rekommendera Poster

Här alltså. På IDG/E-forum.

 

Lite retsamt att behöva logga in manuellt.....

 

Nån annan som upplevt samma problema?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja... sedan kanske en vecka tillbaka. Oavsett om jag loggat in via eforum eller IDG (högst upp på sidan)

 

Oavsett webbläsare, IE eller FF.

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första loggar jag sällan ut. Sen kör jag Opera, som har Trollspöet med sparade inloggningsdata.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Loggar heller aldrig ur, har alltid minst en flik öppen med Eforum på, oftast flera flikar öppna, stänger aldrig webbläsaren "FF", så jag tänker aldrig på om det är något problem med detta eller inte...

 

 

 

//gästen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tänkte bara säga att för mig som en regelbunden besökare här:

 

Detta är jekligt irriterande!

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig funkar det så här...

Loggar sällan eller aldrig ut, men om jag gör det så loggar Vista in automagiskt :-)

 

/Milkman

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På vista-burkarna jag har hemma funkar autoinloggning bra. På xp-burkarna inte..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan ju vara så att buggen är fixad nu?

 

Edit:

Japp, nu funkar autoinloggningen på XP-burkarna också!

 

[inlägget ändrat 2008-10-09 19:03:45 av virtuosen2]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, det har jag... men å andra sidan strular min dator lite, nja mycket, i övrigt också. Plötsliga omstarter kan vara en bov i dramat för mig.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då har du kanske något hårdvaruproblem, Monshi.

 

Förresten så funkar inte autoinloggning längre på någon av mina sju burkar.. Funkade häromdagen på vistaburkarna (inte på xp-burkarna).

Nu funkar det inte på någon av burkarna..

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sju burkar?

Stor familj?

 

och ja, hårdvaruproblem, ja. Troligen nätagget men det avhandlas i annan tråd här.

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

liten bärbar istället? Billigare, enklare...

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PDA, en liten bärbar (eee) och större en bärbar (HP), samt desktop, HTPC och server. Mycket vill ha mer.. ;)

 

On topic: Loggade in igår, samma problem. Idag vet jag inte, för jag sitter på jobbet just nu.. Ska testa. Återkommer strax om det funkar härifrån.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu och just härifrån funkar det. Ska kolla hemifrån ikväll när jag kommer hem. (Blir nog sent, för jag ska köpa lite mer minne till min server) :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Holy crip, he’s a Crapple! - Peter

Fungerar inte för mig.

 

I alla fall inte om jag loggar in på idg.se. Hade samma problem för några dagar sen då jag tänkte skriva ett inlägg här. Var tvungen att logga in här. Innan jag skrev så kollade jag en extra gång om det fungerade vilket det då gjorde. Gjorde om samma grej nu idag igen och det fungerar. Logga alltså in här så ska det fungera att man fortfarande är inloggad på idg.se också. Vet inte hur länge det håller. Med Chrome så fungerar det utan problem. Skriver det här med Firefox.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej, sitter på annan dator nu. På gamla med XP installerat. testat att rensa ut alla kakor från IDG och sedan logga in. När jag nu kommer tillbaka till Eforum så får jag dock logga in igen.

 

Något är det som inte fungerar som det ska.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...och nu fick jag logga in igen :(

..och igen :( (ed 14:35)

..igen (15:22)

(ngra besök däremellan)

..igen (20:04)

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

[inlägget ändrat 2008-10-21 14:35:13 av Monshi]

[inlägget ändrat 2008-10-21 15:22:17 av Monshi]

[inlägget ändrat 2008-10-21 20:04:40 av Monshi]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och utloggad idag igen...

Nä, snart ger jag upp.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag också drabbats :-(

Jag har valt att visa [senaste inlägg] finns inte någon ruta att logga in i.

 

/Milkman

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...