Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vad gör e-forum i bakgrunden?


Anjuna Moon

Rekommendera Poster

Jag börjar verkligen reta mig på att eforum konstant håller på att ladda ner något i runt 60-90 sekunder efter att sidan har laddats in. Detta trots att jag använder ABP och spärrat samtliga externa script jag hittat.

 

Vad är det som pågår egentligen, jag råkar inte ut för detta på någon annan sajt överhuvudtaget och jag börjar bli trött på att behöva trycka på Stopp-knappen efter varje omladdning för att stoppa trafiken och timglaset.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag märker det inte, jag använder Firefox med Noscript (stoppar research-int, adtech.de, google-analytics) samt MVPS-hostfil som spärrar bland annat webbplatser som används för annonsvisning. Jag ser inga annonser och inget från andra IDG-webbplatser heller.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag märker ingenting heller i dom tidsintervallerna som du verkar har problem med Anjuna, ibland kan det ta ca 10 sek, men inte i närheten av dina långa tider.

Har ungefär samma "spärrar" som Cecilia har, men här är det rätt lugnt med sådant...

 

 

 

//gästen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju trevligt att ingen av er har samma problem, men det hjälper ju inte mig.

Jag har noll (0) tillåtna scipt i noscript, men problemet kvarstår. Ska jag behöva spärra idg.se också i noscript för att får bort detta irriterande problem???

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har noll (0) tillåtna scipt i noscript, men problemet kvarstår. Ska jag behöva spärra idg.se också i noscript för att får bort detta irriterande problem???

Hmm, hur menar du egentligen, är idg.se tillåten eller inte tillåten i NoScript?

 

Men i vilket fall som helst så är IDG medvetna om ditt problem. Det är ju inte så att det är för att negligera ditt problem som jag berättar om min dator utan för att försöka förstå vad som kan skilja din och min miljö åt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pontus Jeppsson

Jag lyckas inte heller återskapa felet. Har du möjlighet att kolla sidan med exempelvis Firebug? (https://addons.mozilla.org/sv-SE/firefox/addon/1843) Där kan du se exakta laddningstider för alla olika komponenter på sidan.

 

Eftersom jag inte får fram felet själv hade det underlättat felsökningen om vi visste mer exakt vad det är som tar så lång tid att ladda.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, hur menar du egentligen, är idg.se tillåten eller inte tillåten i NoScript?

Tillåtet såklart, annars hade jag ju inte ens kunnat besvara inläggen här ;) Det var bara en allmänt sarkastisk kommentar om att behöva spärra precis allt för att slippa eländet.

 

Pontus: Jag ska kolla upp det imorgon med Firebug, tack för tipset! :thumbsup:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu idag, så kan jag bara hålla med dig Anuja , har exakt samma fel som du hade den 6:e, timglaset bara går och går, måste också använda stoppknappen, har varit såhär hela dagen från eftermiddagen, och detta händer på dom flesta Eforumsidor.

Kör ändå med NoScript och så.

 

 

//gästen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...