Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Uppladdning

Rest man Klaymen

Recommended Posts

Rest man Klaymen

Hej!

Tänkte byta ut en java-baserad filuppladdare mot en flash-baserad. Bilderna som användaren laddar upp till servern ska förminskas (i pixelstorlek alltså) innan de skickas till servern.

Han säger att detta inte går att göra i flash. Det går dock i java. Jag har sökt runt och inte hittat någon som säger sig kunna göra detta i flash. Går det verkligen inte?

Jag kan ju förminska bilderna efter att de kommit fram till servern men det jag vill åt är att få ner uppladdningstiden.

Vad tror ni?

inga direkta svar men, lite olika alternativ:

är inga problem med skaleringen av bilder i flash.

en väg är att konvertera bitmapdatan til bin64 sträng, sänd över till server och decode om du vill sända skalerad bild direkt från flash.

alternativt använda enkla filuppladdningsfunktionen i flash, men då får du skalera om på servern(tror jag).

Finns en del alternativ för wrappers för att skapa exe filer av flash och stödjer vissa ting som ftp,drag'n'drop av filer osv. inbyggt. kolla in mdm zinc, mprojector etc.

dessa kostar pengar dock.

Rest man Klaymen

Går det inte att bara skapa en skalerad kopia av bilden och skicka den, så att servern kan ta emot den som om den kom från ett vanligt formulär. Dvs så som deet fungerar utan omskalning, bara det att servern får en skalad bild istället?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...