Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows GUI funkar ej


Zeelia

Rekommendera Poster

Hej!

Jag om-installerade min dator med Windows XP-Pro för ett tag sedan. När jag om-installerade min dator så funkade Windows' GUI (layouten på datorn) perfekt, det fanns inga problem med detta. Men efter att jag installerat några drivrutiner och program så förstördes GUI:en på något sätt. I början var det ej irritirande men nu började jag tänka, tänk om det är något allvarligt fel? Så jag bestämde mig för att fråga här. Varför ser min dators utseende ut såhär istället för den vanliga Windows Klassiska layouten?

 

När jag går till skrivbordet, högerklickar och väljer inställningan och sedan går till utseende och försöker ändra layout (i drop-down menyn) så får jag ett tomt felmeddelande:

[Det gick inte att läsa in visuella stilar]

De visuella stilarna kunde inte läsas in eftersom att filen inte kunde laddas .

 

Information:

 

[OK]

(Notera att det är meningen att det ska vara tomt efter "Information:", det är så i felmeddelandet. Och med [*] menar jag först fönster-titel och sedan knapp)

 

Även fast jag får detta felmeddelande så blir "Verkställ" knappen tillåten så att man kan trycka på den.

Om jag trycker på verkställ så kommer "Vänta" fönstret upp som normalt men efter 100 millisekunder (säger vi) så ploppar ett error fönster upp:

[rundll32.exe - Programfel]

Instruktionen på "0x000daa65" refererade till minnet på "0x60040885". Det gick inte att utföra en minnesåtgärd. Följade fel returnerades: The memory could not be "written".

Tryck OK om du vill avsluta programmet.

Tryck Avbryt om du vill felsöka programmet.

[OK] [AVBRYT]

Om jag trycker på OK så stängs Egenskaperna till utseendet som jag öppnat förr och allt men om jag trycker på Avbryt så öppnas Microsoft Visual C++ 6.0 Enterprise Edition och felsöker rundll32.exe. Jag får då detta fel:

[Microsoft Visual C++]

Unhandled exception in rundll32.exe: 0x0000005: Access Violation.

[OK]

Om jag då trycker på OK så öppnas ett fönster i programmet som heter "Disassembly" och fönstret markerar denna rad:

000DAA65 add byte ptr [edi],ch

det är HEX, inget jag förstår mig på.

 

Så om jag tittar på felmeddelandet när jag tryckte på verkställ så fick jag dessa koder:

0x000daa65

0x60040885

Om jag upprepar samma steg (öppnar egenskaper ~ trycker på verkställ)

så ändras första koden (0x000daa65) men den andra blir likadan.

 

Så. Hoppas jag har förklarat allting nu...

Så min fråga är till slut, som ni kan se i den bifogade bilden så är min layout inte som den vanliga (trots att utseendet i egenskaper är inställt på Windows Klassiskt), så hur kan jag få tillbaka den vanliga, gamla, hederliga windows layouten?

 

PS: Observera! Windows Filskydd fönstrena som är öppna i den bifogade bilden har inget med mitt problem (som jag har skrivit här om) att göra med.

Mvh, Zeelia - Tack på förhand.

 

 

[bild bifogad 2008-10-05 18:48:13 av Zeelia]

[inlägget ändrat 2008-10-05 18:50:15 av Zeelia]

[inlägget ändrat 2008-10-05 18:55:08 av Zeelia]

1087355_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...