Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med länkar, videos & nedtankningar


annesofi

Rekommendera Poster

Hej

 

När jag går ut på nätet så har jag sedan ett par veckor tillbaka fått problem med att länkar jag klickar på verkar funka ibland och ibland inte. Det är rena lotteriet faktiskt och när det inte funkar så får jag uppdatera sidan en eller några gånger, oftast hjälper detta men ibland går det inte att komma vidare alls.

 

Likadant, sedan dessa problemen med siternas länkar startade så har det även varit problem med att kunna titta på t ex youtube videos, de spelar typ 10 sek sedan stoppar det, skjuter jag på "reglaget" så funkar det en kort stund till och sen stannar videon igen. De snuttar som funkar är felfria i ljud och bild.

 

Likadant med nedladdningar, ibland funkar det första försöket, ibland får jag göra om typ 4 ggr.

 

Har inga problem med bandbredden (30/30 ävern om det vid kontroll ligger på 10 upp och 20 ner i verkligheten), inga problem med datorn i sig för övrigt heller.

 

Tacksam för hjälp

annesofi

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och tack för ditt svar

 

Jag har 70 % ledigt utrymme på disken & jag städar regelbundet (typ var 14 dag åtminstone) med EasyCleaner och CCleaner + iobits defragger. Men i alla fall tror jag att jag kommit på vad felet är - Firefox självt...Sedan uppdaterinen 3.02 har detta problem pågått och när jag idag böt till IE (mkt motvilligt, älskar Firefox) så funkar allt perfekt med den, inga problem längre. Så nu ska jag avinstaller Firefox och sedan installera om den igen, förhoppningsvis är allt ok sen igen. Vad tror du?

 

annesofi

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...