Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Filer kvar från mysslyckad installation gör att jag inte kan installera program


Orreman

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag ska försöka beskriva mitt problem så enkelt som möjligt;

 

Jag ville avinstallera Panda Security 2008 för att byta ut det programmet med Panda Global Protection 2009. Under avinstallationen av den äldre versionen så hänger sig avinstallationen. Jag försöker avsluta processen i aktivitetshanteraren etc utan att lyckas. Jag trycker på datorn resetknapp (eftersom det inte gick att starta om via startmenyn) och startade sedan upp datorn igen.

 

Min dator hävdar att Panda 2008 fortfarande finns kvar på datorn så jag trycker återigen på knappen "avinstallera". Denna gång kommer det inte upp någon ruta med förloppet under avinstallationen utan bara en ruta som säger att det lyckades och frågar om jag vill starta om datorn. Jag startar om och försöker då installera den nya versionen av Panda. Då kommer det dock upp en ruta där det står: "En tidigare utförd avinstallering, utan omstart av PC, har detekterats. För att installera Panda Global Protection 2009 korrekt måste du starta om maskinen. Installera Panda Global Protection 2009 på nytt"

 

Jag trycker på knappen "slutför" och startar om datorn, men samma ruta kommer upp hela tiden när jag försöker installera. Ibland kommer det upp olika varianter av rutor, alla från installationsprogramet, där jag kan välja att installationsprogramet startar om datorn åt mig. Det gör den dock inte...

 

Jag har försökt med allt för att lyckas med installationen. Fullkomligt raderat mappen på hårddisken (som brukar vara kvar trots att man har avinstallerat det), diskrensning, kört städprogram, försökt installera om den tidigare versionen på nytt...

 

SNÄLLA HJÄLP MIG!!!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova att Installera Panda internet security på nytt,avinstallera det

sedan i Kontrollpanelen Lägg till eller ta bort program.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det hade jag provat men det funkade inte..

 

Löste sig dock sent i går kväll...

 

Jag gick in på www.pandasoftware.com och hittade där ett verktyg som kunde hjälpa till att ta bort den trasigt avinstallationen.

 

Sedan installerade jag om panda 2008, avinstallerade det på vanligt sätt och installerade sedan panda 2009:)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...