Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Öppna .pptx filer i OpenOffice?


d-alex

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har köpt en dator med Linux. När jag ska öppna en Powerpoint presentation så funkar det inte. Då jag har gjort den i Windows Office 2007. Har läst om någon converter men får inte det att fungera.

Tacksam för en lösning som fungerar.

MVH

Alex

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Tack för de snabba svaret. Jag förstår inte riktigt hur jag ska använda odf-converter.

Jag har börjat med att lägga den i en mapp. Sen är det ju massor mappar i den som jag inte vet riktigt vilken av alla filer jag ska använda.

Tack på förhand

Alex

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JAg ska prova spara dokumentet så. Annars är jag tacksam för en detaljerad beskrivning på ghur man får till detta "problem" till mig.

MVH

Alex

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har läst att dom inte kommer att supporta docx pptx xlsx i ubuntu då dom vägrar ha något med microsoft å göra

Man får hoppas att de inte är så urbota korkade.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson
Man får hoppas att de inte är så urbota korkade.

 

Det har inte med "korkhet" att göra, utan stolthet.

 

Du borde skrivit:

 

Man får hoppas att de inte är så ubuntu korkade.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har svårt att förstå hur Canonical skulle kunna hindra folk från att installera en komplett OpenOffice version 3 i sina Ubuntu när nu den nya versionen kommer.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Tydal

Det går naturligtvis inte att hindra någon att göra något i Linux/Ubuntu eftersom det är öppet. Däremot så väljer ju Ubuntu vilka saker de vill skicka med, och de har valt att bara skicka med saker som är fria. Exempelvis följer inte MP3-stöd med eftersom det omfattas av patent. Men det är ju inte särskilt svårt att installera. Första gången man försöker spela upp en mp3-fil får man upp att "MP3-stöd ej instllerat. Vill du installera det?".

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...