Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mappen "Windows" 20 gb stor


Monno

Rekommendera Poster

Hej!

Min "windows-mapp" säger sig vara 20 gb stor men summan av alla filer som ligger i den blir inte mer än 3 gb.

Är det någon som begriper varför det är såhär? (Har självfallet kryssat i "Visa dolda filer" och räknat med dom till de 3gigabyten.

 

Windows varnar hela tiden att disken är full, men jag har inget att rensa.

Ska Windowsmappen verkligen ta upp drygt 20 gb?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du kolla hur stora resp. undermapp i windows är?

 

Det är en bra början!

Se gärna till att Utforskaren visar dolda filer och systemfiler när du utför detta!

 

 

/Thomas

Lessnat på att rensa datorn från smittor osv.? Lägg då lite mer tid på att installera datorn via http://www.winguider.se, så kan du sedan använda din tid vid datorn till att faktiskt använda datorn! Inte till att rensa & installera om!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kollat igenom alla undermappar och ingen är misstänksamt stor.

Totala storleken på alla filer och undermappar blir ca 3 gb.

 

När jag gjort detta har jag bara haft "Visa dolda filer & mappar" ikryssat i mappalternativ. Finns det fler sätt att gå till väga för att se fler filer?

 

Tack på förhand / Monno

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag gjort detta har jag bara haft "Visa dolda filer & mappar" ikryssat i mappalternativ.
Det finns även val för att visa operativsystemfiler samt ett för att visa systemmappar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade det nu, det finns en undermapp som heter "Installer" på 17 gb.

Vad tjänar denna mapp för syfte?

Känns lite overkill med en 17gb stor mapp med installationsfiler i Windowsmappen.

 

Tack / Monno

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Radera den INTE, det går fullständigt åt pipan då. Men 17 gig låter väääldigt mycket ha där... Har du mycket program installerat?

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...