Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Lägga in flera "Arrays" i en Listbox


Hija

Rekommendera Poster

Hej!

Nu har jag stött på problem igen, hoppas någon kan komma med hjälp..

Jag har skapat två arrays båda med 4 kolumner och ett antal rader nu skulle jag vilja lägga in båda dessa i samma listbox, går det? Tanken är att ytterligare 8 arrays ska läggas till senare.

Antar att jag får lägga in all information i en array annars, alltså göra om mina 10 små till 1 stor, men det vore verkligen skönt att slippa.

 

Hälsningar

/E

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägg som enskilda rader eller i kolumner?

 

Enkla lösningen är väl att helt enkel kopiera in alla arrayer i ListBoxen list-objekt?

 

Stega igenom, kopiera. Lika för en array som för nästa. Skapa en funktion som du skickar en array till och funktionen lägger till denna till ListBoxens lista.

 

Duger det?

 

ed: lägger till - känner inte till någon funktion i VBA som kan en array och kopiera in denna i en annan existerande array.

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

 

[inlägget ändrat 2008-09-29 10:10:29 av Monshi]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen!

 

ang. "ed: lägger till - känner inte till någon funktion i VBA som kan en array och kopiera in denna i en annan existerande array."

:) nej, det finns nog kanske inte.

 

Tack för tipset om att stega igenom och kopiera, ska försöka med det och se om jag lyckas finurla ihop lite kod, hör av mig annars.

Vill förövrigt att varje rad från arrayerna ska läggas in.

 

Tack tack!

 

 

[inlägget ändrat 2008-09-29 10:18:27 av Hija]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...