Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Problem med skrivaren.

Ywo

Recommended Posts

Hej!

Jag har problem med min skrivare, när jag ska scanna, annars fungerar den bra när den bara ska skriva ut något. När jag ska scanna så kommer det upp att jag ska lägga i skivan och jag gör så, sen kör den skivan hela tiden om och om igen, men scanna går fortfarande inte. Men helt plötsligt kan det fungera en gång, men sen inte igen. Varför gör den så?

Sen håller jag på att uppdatera skrivaren och det har tagit nästan två dygn och det är inte klart ännu, ska fortsätta med uppdateringen idag. Är det normalt att det tar så lång tid?

Glömde skriva vad det är för en skrivare, HP Deskjet F4190.

/Ywo

Kan du använda skrivaren som kopiator? Dvs fungerar den för sig utan styrning från datorn?

Visar skrivaren något felmeddelande? Blinkar på-lampan eller annan lampa?

Om det fungerar att kopiera, testa då att avinstallera alla HP-program från datorn och installera sedan om skrivaren. Kontrollera även USB-kabeln.

Om du har en annan dator att testa med, gör då det.

I förbifarten nämner du att du håller på att uppdateras skrivaren? Vad?

Och nej, det ska inte ta timmar. Avbryta? Bäst att läsa installationsanvisningen för uppdateringen innan du gör det men vad har du för val? Fortsätta med den idag? Har den varit avbruten under natten?

/T

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

Jag har inte provat att använda skrivaren som kopiator.

Inga lampor blinkar.

Jag har avinstallerat alla HP-program från datorn och installerat om det igen. Har gjort så två gånger, men där blir inga förändringar.

Ja jag har avbrutit uppdateringen på natten, eftersom jag stänger ner datorn då. Det är säkerhetsuppdatering och den har jag nu haft igång från kl 11.30 idag och den går ännu och kl är nu strax 20.00 och det är inte klart ännu.

Stefan Eklinder

Har du checkat kabeln mellan skrivare och dator?

En kollega hade liknande problem med sin skrivare. Det visade sig att katten käkat på USB-kabeln. Först när jag provade med en kabel jag hade hemma, så fungerade det perfekt att installera skrivaren och att använda den.

Så har du djur hemma kan en check av kabeln vara att rekommendera. :-)

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

"Man kan inte kämpa ihjäl en skugga, den dödar man med ljus."

- Sigfrid Siwertz.

Jag har nu precis provat med en annan kabel, men det fungerade inte heller. Har ju en katt, så jag tänkte att kanske han varit på kabeln, men icke. Så det hjälpte föga.

det låter onekligen som om skrivaren börjar dra sin sista suck. testa med annan dator är väl nästa sak att prova.

/T

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

Jag köpte datorn den 12 dec 2007, så den är alltså inte ett år ännu. Får kanske ta den till affären och höra vad de kan göra åt den då.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...