Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan inte avsluta api:n


snabbeville

Rekommendera Poster

Hej!

 

Har stött på ett lite problem, min data hängde sej efter att hd troligen blev för full, när jag nu ska starta upp den så kommer förljande medelande upp

"inte tillräckligt med systenresurser att avsluta api:n" Som jag har förstått är det en bugg i xp och kan enkelt åtgärdas av att man laddar ner en fil, men jag kan ju inte ens starta datan, efter att jag trycker på ok eller "X" för att ta bort rutan startas datan om och samma sak händer igen, har provat boot, live cd ovh installations cd:n men det fungerar inte, den stannar efter ett litet tag, skulle behöva komma till någon typ av promt så jag kan radera lite filer, någon som har ett förslag?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag har förstått är det en bugg i xp och kan enkelt åtgärdas av att man laddar ner en fil
Var har du hittat de uppgifterna?

 

Har du prövat att starta i felsäkert läge med kommandotolk?

Har du försökt med reparationskonsolen på installationsskivan?

Båda de två ger en prompt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sökte på google "inte tillräckligt med systenresurser att avsluta api:n" och där står det att man kan lägga in denna fil så ska det fungra, men det förutsätter ju att man kan starta datan, min cd skiter datan i, har valt cd som första boot alternativ men han ignorerar den, en annan bootskiva börjar han ladda upp men sedan händer det inget mer, den stannar. Har lagt in windows på ett usb men när han bootar från den står det att det inte finns något operTIVSYSTEN PÅ DEN. hAR EN HP LAPTOP OM DET FINNS NÅGOT I BIOS MAN KAN GÖRA!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, det fungerar inte, får först loggan windows xp sedan ändrar skärmen färg och då kommer detta medelande upp, spelar ingen roll vilket alternativ jag andvänder, felsäkert eller med komandotoilk ite eller ed sestfugeadekofig, problemet är troligen attdisken är för full, kollade på youtube när det hände och fick flera varnoingar att diskan var full, det är en laptop annars hade jag lu enkelt tagit hd:n och satt in den i denna data och raderat lite filer, men jag har inte den adaptern. Fungerat det inte att skapanågon enkel bootdisc, på hd med fat räckte det väl med en config.sys fil och en autoexec.bat fil, men det kanske inte fungarar med nts diskar,(kan inte namnet)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, jannejanne brukar rekommendera start från en CD med en Linux-dist på för att den vägen komma åt hårddisken och kolla om det är något annat problem med datorn:

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=1077784#1078028

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...