Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Webbhotell på 5gb


it.boy

Rekommendera Poster

Jag behöver ett webbhotell på minst 5gb, 500 mail adresser, väldigt stor trafik, stor säkerhet m.m.

 

/it.boy

 

Tråden flyttad från Webbserver av moderator

 

 

[inlägget ändrat 2008-09-26 14:02:41 av Cluster]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du gjort en ordentlig analys?

 

Är du "privatperson", så kostar en bredbandsuppkoppling (som du kanske har ändå`) någon hundralapp per månad. Är du någorlunda händig, fixar du en server själv också. (Skruvar ihop, tar en "gammal" burk"..) För e-post och liknande, krävs det inte så mycket i hårdvaruväg. En gammal garageburk räcker relativt långt.

 

Du gör som du vill och har förstånd till, men "egna lösningar" är oftast bättre än andras.. (Både microsoft och apple började i garage..) ;)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Admax AB (http://www.admax.se/webbhotell.asp), bör klara dina förväntingar.

 

Här har du doms tekniska fakta:

 

[log]

Teknisk fakta Admax Webbhotell

Admax levererar högkvalitativa och driftsäkra webbhotelltjänster till små och medelstora företag samt privatpersoner. Vår tekniska plattform håller högsta standard, och driftas i vår toppmoderna serverhall.

 

Serverhårdvara: Rackservrar från Dell och HP (företrädelsevis Dell PowerEdge 2950 och HP DL380)

Processortyp: Intel Xeon-processorer

Internminne: 2-4GB beroende på serverns arbetsuppgift

Hårddiskar: Företrädelsevis SCSI/SAS-diskar. Alltid redundanta diskar (RAID1/RAID5)

Internetanslutning: 100Mbit fullt redundant Internet-förbindelse

Operativsystem: Windows 2003 Server och CentOS/Debian Linux

Scriptstöd: ASP, ASP.NET (1.1 och 2.0) samt PHP 5

Säkerhetskopiering: Alla servrar säkerhetskopieras dagligen, till backupsystem placerat i separat serverhall (geografiskt åtskild från övrig utrustning)

 

Alla servrar övervakas dygnet runt från Admax övervakningscentral, med direktlarm till jourhavande tekniker. All utrustning är kopplad via reservkraftsystem (batteri och dieselgenerator).[/log]

 

Hoppas det hjälper!

 

Mvh,

it-killen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...

Har för mig att princita kan leverar så mycket och inte speciellt dyrt. Har ett till på tungan men kommer in på det just nu, återkommer så fort jag rotat fram det i arkivet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

it.boy frågar efter webbhotell med det bolaget du tipsar om (som är ett kommanditbolag startat i år) handlar det mest om SEO. Dessutom står det ingenting om priser eller mer utförliga beskrivningar av dess tjänster.

 

Jag googlade bolaget och hittade mest negativ krititik...

Bland annat:

http://nyhetsbloggen.brinklandia.se/princita-har-koppling-till-westpoint-solutions/

 

Jag skulle inte rekommendera detta bolag!

 

/Cluster

----------------------------------------------

Any fool can use a computer. Many do.

-----[ http://eforum.kicks-ass.net ]------

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...