Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

DB-fel vid ändring av inlägg


Anjuna Moon

Rekommendera Poster

Det verkar som ni har feldimensionerat ett fält i tabellen för fel-loggning i databasen. Följande har returnerats varje gång jag försökt ändra mina inlägg idag:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e57' 

[Microsoft][ODBC SQL Server Driver][sql Server]String or binary data would be truncated. 

/Globalincludes/medlem_commerce/ErrorLog/InsertErrorIntoDB.asp, line 83 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har inga problem med att redigera mina inlägg. Kan ej bekräfta problemet.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är troligen någon variant på det tidigare Redigera-problemet för det har varit svårt att hitta orsaken till det. Verkar inte bero på webbläsare eller något annat vanligt utan person. ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

för det har varit svårt att hitta orsaken till det.

Hur kan det vara svårt, svaret ges ju i felmeddelandet. Bara att leta upp den funktion i filen som gör inserts till fel-loggningstabellen. Loggmeddelandet som den försöker lägga in i databasen är längre än fältlängden i tabellen. Ska väl inte vara så svårfixat (och även om det är det så är det värt det för att tillåta mig att kunna redigera mina inlägg)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just detta felmeddelande är kanske inget svårt att åtgärda men det som brukar förekomma när folk inte kan redigera inlägg och får Ooops.

Det vore ju intressant att veta varför du inte kan redigera inlägg men Monshi.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är det generellt att du inte, alla inlägg dvs, eller är det inlägg i viss kanal eller med visst innehåll?

Kod-taggar eller annat som Eforum kanske reagerar emot?

 

Asch, testar

kod ed

 

citat ed

[log]log ed[/log]

 

ed2: inget problem.

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

[inlägget ändrat 2008-09-25 17:12:15 av Monshi]

[inlägget ändrat 2008-09-25 17:12:40 av Monshi]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är det generellt att du inte, alla inlägg dvs, eller är det inlägg i viss kanal eller med visst innehåll?

Alla inlägg igår, ska testa igen nu.

 

EDIT: Funkar det nu?

EDIT 2: Jag det gjorde det, fast idag sitter jag hemifrån, igår på jobbet. Men oavsett vad felet var borde felet som genererar ovanstående felmeddelande först åtgärdas, därefter skulle åtmintone orsaken till felet kunna loggas och jag få ett svar på vad som gick fel (det är ju liksom hela poängen med felloggning ;)

[inlägget ändrat 2008-09-26 14:11:35 av Anjuna Moon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...