jasrinhabi Posted September 24, 2008 Share Posted September 24, 2008 Hej! Vi har just bytt minne i vår HP Pavilion w5470 max med minne. Nu tjuter den och fläkten går för fyllt vid uppstart och på skärmen dyker bara upp: Power saved Vad jag förstår så beror det antingen på att minnet är fel, vilket det inte är, eller felaktigt insatt. Eller så måste vi ställa om bios. Har testat med att att hålla ner F1 eller F!0 vid uppstart med någon bios dyker inte upp. Vi har tagit ut och satt in minnet minst fem gånger med samma resultat och nu börjar vi bli desperata! Tack på förhand! Jasrin Uppdatering: Kom på att det trådlösa tangentbordet inte läsas in och därför får vi inte kontakt med bios. Känns som moment 22! Och vi har inget annat tangentbord... Går det att ändra bios för nya ram-minnet med det gamla i? [inlägget ändrat 2008-09-24 17:32:44 av jasrinhabi] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas1 Posted September 24, 2008 Share Posted September 24, 2008 Hejsan!! Vad jag förstår så beror det antingen på att minnet är fel, vilket det inte är, eller felaktigt insatt. Eller så måste vi ställa om bios. Tyvärr så är det nog antingen fel typ av minne eller så är något av dom nya minnena trasiga. När ni säger att datorn tjuter så antar jag att ni får ett felmeddelande i form av en "beep code". Läs mer här: http://tinyurl.com/4bosv7 Kom på att det trådlösa tangentbordet inte läsas in och därför får vi inte kontakt med bios. Känns som moment 22 Det trådlösa tangentbordet borde funka vid uppstart. Har ni testat att trycka på "Delete" för att komma åt Bios? Mvh Thomas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.