Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bytt minne, nu tjuter datorn


jasrinhabi

Rekommendera Poster

Hej!

 

Vi har just bytt minne i vår HP Pavilion w5470 max med minne. Nu tjuter den och fläkten går för fyllt vid uppstart och på skärmen dyker bara upp:

Power saved

 

Vad jag förstår så beror det antingen på att minnet är fel, vilket det inte är, eller felaktigt insatt. Eller så måste vi ställa om bios.

 

Har testat med att att hålla ner F1 eller F!0 vid uppstart med någon bios dyker inte upp.

 

Vi har tagit ut och satt in minnet minst fem gånger med samma resultat och nu börjar vi bli desperata!

 

Tack på förhand!

Jasrin

 

Uppdatering:

Kom på att det trådlösa tangentbordet inte läsas in och därför får vi inte kontakt med bios. Känns som moment 22!

 

Och vi har inget annat tangentbord...

 

Går det att ändra bios för nya ram-minnet med det gamla i?

[inlägget ändrat 2008-09-24 17:32:44 av jasrinhabi]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan!!

 

Vad jag förstår så beror det antingen på att minnet är fel, vilket det inte är, eller felaktigt insatt. Eller så måste vi ställa om bios.

 

Tyvärr så är det nog antingen fel typ av minne eller så är något av dom nya minnena trasiga.

 

När ni säger att datorn tjuter så antar jag att ni får ett felmeddelande i form av en "beep code". Läs mer här: http://tinyurl.com/4bosv7

 

Kom på att det trådlösa tangentbordet inte läsas in och därför får vi inte kontakt med bios. Känns som moment 22

 

Det trådlösa tangentbordet borde funka vid uppstart. Har ni testat att trycka på "Delete" för att komma åt Bios?

 

Mvh Thomas

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...