Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Internet explorer 7 går inte att installera


Lacro

Rekommendera Poster

Nedladdning av IE 7.0 stoppar efter en stund. Enligt Microsoft är det ett känt problem varför dom meddelar en lång "radda" med text för att man eventuellt ska klara en hel installation - om man vågar med risk att hel datorn pajar.

 

Man ska ändra i registret mm mm.

 

Sådant vågar inte ens en professor göra. Vad har hänt? Kommer detta problem att lösas eller är det ett sätt att tvinga användare till Vista för där ska det tydligen inte vara några problem att installera IE 7.0

 

Är det någon som vet något om detta.

 

 

/Lacro

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt Microsoft är det ett känt problem varför dom meddelar en lång "radda" med text för att man eventuellt ska klara en hel installation - om man vågar med risk att hel datorn pajar.

 

Man ska ändra i registret mm mm.

Har du någon länk från Microsoft, som visar vad problemet består av?

 

 

 

//gästen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försöker du hämta filen via Windows update så kanske du skall prova:

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=sv&FamilyID=9ae91ebe-3385-447c-8a30-081805b2f90b

 

Eller är det den som strular...

 

 

/Thomas

Lessnat på att rensa datorn från smittor osv.? Lägg då lite mer tid på att installera datorn via http://www.winguider.se, så kan du sedan använda din tid vid datorn till att faktiskt använda datorn! Inte till att rensa & installera om!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bifogar nedan den länk som Microsoft hänvisar till. MS är fullständigt medvetna om problemet. Men det dom anmodar "vanligt folk" att göra för att EVENTUELLT lösa problemet är avskräckande.

 

När du trycker på länken så kan det ta en bra tid innan något händer. Och inget visar när var och hur. Det enda jag kunde se att något var på G - var att datorlampan blinkade.

Och så - "rätt som det är" så öppnar sig en lång sida med obegripliga förslag.

 

Jag hoppas du kan öppna problemet med bifogad fil. Annars återkom.

 

 

http://go.microsift.com/fwlink/?linkid=63939

 

 

/Lacro

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bugar och tackar. Men inga tummar i världen hjälper mig att installera IE 7.0.

 

Finns det egentligen någon lösning? Problemet måste ha kommit på senare tid. Den dator jag nu försökte ladda ner IE7 är en helt ny dator.

 

Jag har ytterligare 3 datorer (i nätverk) 2 XP och en "tråkig" Vista.. På alla dom 3 datorerna har jag IE7.

 

Kan man genom nätverket "lura till sig" IE7 på något annat sätt??

 

Och - kan detta vara en medveten grej från MS för att fler ska gå över till Vista. Eller är IE7-problemet även ett Vista-problem? Jag kan ju inte testa detta då jag redan har IE7 i min Vista dator.

 

Jag tycker detta är så allvarligt att det borde ta's upp i stor rubriker i PC för Alla.

 

Får jag en tumme till nu?!

 

/Lacro

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...