Anna71 Posted September 22, 2008 Share Posted September 22, 2008 vi har införskaffat en begagnad dator där det följde med sims 2 vilket vi inte använder och därför vill ta bort. Men när jag väljer kontrollpanelen och markerar sims i ta bort program, så säger datorn att " alla expantionsprogram måste tas bort innan du kan ta bort sims 2" ( eller liknande, vet ej den exakta ordalydelsen). Fattar nada, vad gör man? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Laso Posted September 22, 2008 Share Posted September 22, 2008 Men när jag väljer kontrollpanelen och markerar sims i ta bort program, så säger datorn att " alla expantionsprogram måste tas bort innan du kan ta bort sims 2" ( eller liknande, vet ej den exakta ordalydelsen). Fattar nada, vad gör man? Det innebär att du troligen måste avinstallera dom tilläggsdelar som finns, innan det går att ta bort själva grundspelet. Finns det inte något sådant tillägg i "Lägg till och ta bort program" under kontrollpanelen? Flyttar samtidigt tråden till Datorspel. //gästen - Moderator för Program - övriga Link to comment Share on other sites More sharing options...
jannejanne Posted September 23, 2008 Share Posted September 23, 2008 Detta är en rå metod. Sök på c:\ efter sims ta sedan och radera alla mappar / filer i sökresultatet som verkar höra till spelet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anna71 Posted September 24, 2008 Author Share Posted September 24, 2008 hittar inget som kan liknas vid tillägg där, det finns enbart typ något med microsoft, windows, java mm och så mitt i allt the sims 2. Verkar jättekonstigt. i och för sig inte hela världen att det ligger där men det tar ju onödig plats i hårddisken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anna71 Posted September 24, 2008 Author Share Posted September 24, 2008 jag hittar inget på c heller som verkar ha något alls att göra med the sims. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Laso Posted September 24, 2008 Share Posted September 24, 2008 Om du söker på ordet sims eller the sims, och ingenting hittas och du inte heller har någon mer hårddisk som det kan ligga på, då lär du inte heller ha något sådant kvar, fullt möjligt att det bara finns kvar som ett namn i Lägg till och ta bort program i kontrollpanelen, och att denna inte går att ta bort. //gästen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anna71 Posted September 24, 2008 Author Share Posted September 24, 2008 nä jag har sökt överallt och kan inte hitta sims någonmerstans än i lägg till ta bort program. Så det är nog som du säger att det bara är namnet som ligger kvar. Tack för svaren på mina frågor. //Anna Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anjuna Moon Posted September 24, 2008 Share Posted September 24, 2008 Hej Anna, använd Sims eget avinstallationsprogram för att se till att registret rensas. Gå till http://thesims.ea.com/us/index.html?menu=getcool&content=getcool/ och ladda ner SimsEraser (under rubriken Installation Utilities) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Laso Posted September 24, 2008 Share Posted September 24, 2008 Den länken får du en poäng för Anjuna, visste inte att det fanns en sådan eraser //gästen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anna71 Posted September 25, 2008 Author Share Posted September 25, 2008 åh tack snälla ska genast hem och prova avinstallationsprogrammet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.