Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tankar och funderingar kring Windows 7


Gurgel17

Rekommendera Poster

Hej!

 

Har kollat lite smått på nya Windows 7 som släpps och blir förvånad över hur pass lite det skiljer sig från Vista. Kommer det vara några nya "revolutionerande" funktioner eller vad är förbättringarna, någon som vet?

 

 

[inlägget ändrat 2008-09-22 19:21:54 av Gurgel17]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är en revolutionerande förändring enligt dig? Något som synns, eller något som inte synns direkt.

 

Många förändringar kommer ju inte synas då dessa inte sker i det grafiska gränssnittet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

när man läser följande rubrik
Och när man läser texten så inser man att författaren till det utgår från skärmbilderna. Han har alltså ingen aning om vad som har hänt eller kommer hända under skalet. Ett skal som, vilket tidigare påpekats, är långt ifrån spikat.

 

Dock så tror jag utifrån det jag läst på MS olika utvecklarbloggar att förändringarna vad gäller funktionalitet inte är lika stora Vista-Win7 som XP-Vista var.

Om jag inte mins helt fel så kommer Nästa serverversion heta Windows 2008 Server R2 och inte vara en helt ny generation så som 2008 är i förhållande till 2003. Och om man fullföljer den tanken med konstaterandet att klient- och serverversionerna skall bygga på samma kärna så inser man att Windows 7 (vad den nu kan tänkas att döpas till så småningom) inte heller kommer vara så långt ifrån Vista.

 

/Cluster

------------------------------------------------------

I do not fear computers. I fear the lack of them

--------> http://eforum.kicks-ass.net <---------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...