TVI Posted September 22, 2008 Share Posted September 22, 2008 Hur ändrar man inställningar för alla användare på alla datorer i ett nätverk. Om jag exempelvis installerar ett program på en dator i mitt nätverk så vill jag att det programmet ska hamna på alla datorer, och om jag ändrar tema i datorn vill jag att det ska ändras för alla användare. Har provat på vanligt vis men ändringen syns ju bara för mig, inte för alla andra på datorn. Måste man utföra ändringen på den dator som innehåller alla användarkonton eller ? ? Jag är verkligen urusel på nätverk, skulle gärna vilja ha hjälp med detta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
flora50 Posted September 22, 2008 Share Posted September 22, 2008 Om du vill köra program på en dator i nätverket, måste du dela ut den mappen som innehåller programmet, eller eventuellt hela C:\Program om du tycker det är bekvämare. Sen är det bara att leta på programmet i Utforskaren i den dator du vill köra från, antingen via Mina nätverksplatser, eller genom att skriva adressen till programmet, ex vis \\server\Program\Adobe\Reader 8.0\Reader\AcroRD32.exe där server är namnet på den dator som programmet finns på. Att ändra tema måste du nog göra på varje dator, eventuellt går det att fixa med ett skript. [inlägget ändrat 2008-09-22 19:53:45 av flora50] Link to comment Share on other sites More sharing options...
TVI Posted September 26, 2008 Author Share Posted September 26, 2008 Tack så mycket fungerar utmärkt Link to comment Share on other sites More sharing options...
flora50 Posted September 26, 2008 Share Posted September 26, 2008 Tackar för poängen:thumbsup: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.