Kristian Holmgren Posted September 22, 2008 Share Posted September 22, 2008 Hej! Är helt rudis på mobilt bredband men blev tvungen att skaffa det till en förenings expedition sedan Telenor klantat till det med ADSL-beställning som aldrig kom men ändå kopplades in i telestationen (vi hamnade i ett moment 22 där alla skyllde på alla och ingen hjälpte oss bli av med blockeringen i stationen). Så vi beställde mobilt från Tele 2 och det fungerade i två veckor. Nu går det inte att koppla upp sig: No network står det i rutan. Modemet blinkar grönt och hittas av datorn (Windows Vista). Så vad betyder detta? Till saken hör att vi tidigare körde uppringt med gammaldags modem - och när jag försöker koppla upp via det i stället så säger datorn att den vill använda bredbandsmodemet där också. Så även den vägen är stängd. Någon som snabbt kan hjälpa oss i felsökeriet? Kristian Holmgren Sundsvall Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cluster Posted September 22, 2008 Share Posted September 22, 2008 Någon som snabbt kan hjälpa oss i felsökeriet?snabbt vet jag inte men varför inte försöka Tele2 Kundservice Mobilt bredband - Alla ärenden Telefon: 0200-22 20 40 Öppettider: Vardagar: 07.00-20.00, Helger: 09.00-15.00 /Cluster ------------------------------------------------------ I do not fear computers. I fear the lack of them --------> http://eforum.kicks-ass.net <--------- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.