Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med att komma ut på nätet med D-lnink router


Baloo105

Rekommendera Poster

Har problem att få igång mitt trådlösa hemma nätverk. Eller inte att få igång för alla doteror hittar Routern och kan koma in i nätverket men kommer inte åt Internet. För när jag försöker komma ut så hittar IE inte ngng sida. Kopplar jag modemet rakt in i datorn so kommer jag ut på nätet. Vad gör jag för fel ???

 

D-links support är nog inte den bästa, då man inte kommer frma till dom ;)

 

Jag har ett D-link modem DSL-320T och en D-link DIR-635 trådlös router..

 

Hjälp mig snälla blir tokig snart, har försökt med allt känns det som.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kopplar jag modemet rakt in i datorn so kommer jag ut på nätet.
Har du modemet avstängt i 20-30 minuter (beror på leverantör) när du byter vilken utrustning som modemet är anslutet till?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nää. När det inte funkar med routern så kopplar jag in modemkabeln direkt in i datorn så funkar det på en gång.

 

Menar du att jag ska koppla in allt och vänta med att slå på strömmen i 20-30 minuter eller ska allt var inkopplat och strömmen påslagen?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du att jag ska koppla in allt och vänta med att slå på strömmen i 20-30 minuter eller ska allt var inkopplat och strömmen påslagen?
Det första

Sedan slår man först på modemet och väntar tills det är klart (några minuter) innan man slår på routern och efter någon minut datorerna.

 

[inlägget ändrat 2008-09-22 09:53:56 av Cecilia]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ågar man fråga varför. Är det ngt som måsta ställas om i ngt av burkarna eller är det bara plug´n play så att säga.

 

Man är ju lite bakom när det gäller sånt här;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varje nätverkskort (inkl. de i en router) har en alldeles egen identitet, kallad MAC-adress eller fysisk adress. För att kommunikationen från dig till telefonstationen (motsvarande) ska fungera så knyter utrustningen i telefonstationen ihop IP-adressen den ger ut med den MAC-adress som får IP-adressen. Denna knytning hålls i 20-30 minuter (operatörsberoende) efter att telefonstationen har förlorat kontakten med nätverkskortet.

 

Man kan beordra utrustningen i telefonstationen att genast släppa den här knytningen genom att i Kommandotolken, i den dator som är direktansluten till modemet, skriva:

ipconfig /release

Då är det meningen att telefonstationen genast ska vara beredd att acceptera att ett nytt nätverkskort (t ex det i routern) begär att få en IP-adress.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man tackar. Ska prova detta omg när jag kommer hem. Tackar så mycket jag hoppas att detta ska lösa mitt problem. Tack så länge..:thumbsup:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...