Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Amerikanskt visakort?


.M

Rekommendera Poster

Hur menar du med "amerikanskt" VISA? Kort som kort, skillnaden ligger väl bara i vilket konto/bank pengarna dras från, så på så sätt gäller väl frågan snarare hur du skaffar dig ett bankkonto i en amerikansk bank? Eller?

 

(Ditt "svenska" VISA fungerar ju i USA också om det är därför du undrar)

 

på något vänster??

I USA får det väl snarare bli "på något höger" ;)

[inlägget ändrat 2008-09-22 11:22:11 av Anjuna Moon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt kort fungerar inte på Zune Marketplace. Och det beror antagligen på a, jag har ett kort utgivet av en svensk bank. Eller b, den amerikanska adressen jag uppgav matchar inte den som kortet eventuellt är kopplat till. Dock vet jag inte om visakort faktiskt har en adress på sig. Eller om det bara är namn.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller b, den amerikanska adressen jag uppgav matchar inte den som kortet eventuellt är kopplat till.

Shipping-address behöver ju inte matcha men Billing-address måste väl matcha den adress som kortet är reggat på (och denna har du ju i Sverige).

 

Dock vet jag inte om visakort faktiskt har en adress på sig.

Jo, det har det (inte tryckt på kortet, men väl registrerat hos banken)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AHA! Kanske är min adress som ställer tilll det för mig.

 

Får helt enkelt åka dit och köpa ett års supply av Microsoft Points så jag kan använda tjänsterna.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AHA! Kanske är min adress som ställer tilll det för mig

Är det Zune eller VISA som nekar dig? Zune har ju inte lanserats i Europa än, så det är kanske Zune/MS som då inte godkänner ett icke-nordarmerikanskt kort?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...