Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Black list


Clyrholm

Rekommendera Poster

Hej.

Nu verkar jag behöva hjälp igen. Plötsligt öppnas Microsofts hemsida istället för min egen när jag öppar upp Internet Explorer. Jag försökte att ändra tillbaks till min egen hemsida som startsida tills jag plötsligt upptäckte att det dyker upp en liten ruta längst ned i högerhörnet där det står:

Registry change denied identified as: Users Blacklist

Resident denied the change of Home First Page (category Browser page) based on your black list

 

Jag har ZoonAlarm med brandvägg.

 

clyrholm

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen Cecilia.

Ja, jag har Spybot S&D men ikonen hittar jag inte. Jag tycker mig känna igen det du säger men har den nog inte själv.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Starta Spybot S&D, ställ in i någon meny upptill att det ska vara avancerad mod. Sedan under Tools i vänsterkolumnen så välj Resident, se till att TeaTimer är avbockad. Starta om datorn och se om det går att välja startsida nu.

 

Om TeaTimer redan var avbockad så är det något annat säkerhetsprogram i datorn som förhindrar ändringen. Skyddet mot att ändra startsida är till för att inte skadliga program ska kunna ändra startsidan men det kan ju ibland bli för mycket hinder.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TeaTimer var inte avbockad så det gjorde jag, startade om datorn och VIPS - det fungerade.

Skall jag bocka i den igen nu? Vad är den till för?

 

Tack

Clyrholm

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TeaTimer kommer upp med frågor när något vill ändra startsidan i Internet Explorer, när något vill lägga till eller ta bort automatisk start av program och liknande. Det ger dig en till chans att stoppa ett skadligt program från att lägga in att det startas automatiskt i fortsättningen etc.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha... då kopplar jag nog på det igen. Jag får kanske titta efter lite mer noggrant innan jag klickar hädanefter.

Tack för i kväll. Jag återkommer säkert igen.

 

Clyrholm

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...