Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Knivig sits (Antivirus 2008 XP)

Noyd

Recommended Posts

Jag har läst dom gamla inläggen. Så här ligger det till på min Laptop.

Jag fick "Antivirus 2008 XP" på laptopen. Jag körde Malwaresbytes, och denna hittade viruset men på 80% av removal kom ett error medelande som stod nått "Memory out". Tillsist körde jag smitfraudfix, och den rensade bort popupen och hittade viruset.

NU, stänger min laptop av sig i tid och otid. Jag kan max ha på den i 5 minuter innan den fryser, och även då kan jag inte öppna program för då fryser den i laddningsläget. För att göra det värre går inte felsäkert läge att öppna. Den fryser ihop redan när den ska ladda felsäkertläge, med och utan network. Jag kan inte scanna nått, öppna nått program, eller göra nått.. behöver verkligen hjälp här. jag har Windows XP Media center, och en Acer Aspire.

PS. Eftersom jag inte har dator kan jag inte svara er direkt utan får åka runt till kompisar för att se vad ni har skrivit.

Mvh

Hmm, inte lätt att veta vad som hänt, men du kan försöka med en systemåterställning till en tidpunkt innan du körde SmitfraudFix.

Start - Program - Tillbehör - Systemverktyg

Visserligen så får du då tillbaks de skadliga filerna men de kanske går att få bort på ett bättre sätt så att det inte blir något annat problem med datorn.

Fast det kan ju vara något annat som hänt med datorn också och det bara är en slump att det blev samtidigt.

Okej

Nu har jag lyckats få bort alla skadliga filer, men problemet med att datorn fryser och är fruktansvärt seg kvarstår! Mina program hittar inget hot, men det är definitivt nått som kommit efter viruset. Vad kan jag göra??

Malwarebytes, använde jag för att hitta filerna. Men jag fick run time error 7, när jag skulle ta bort dom, så jag har tagit bort alla infekterad filer manuellt. Nu hittar inte Malwarebytes några hot längre. Norton och ETC hittar inga virus. Det är nått som ligger kvar dock

ETC?

Ladda ner programmet SmitfraudFix (by S!Ri) till Skrivbordet:

http://siri.urz.free.fr/Fix/SmitfraudFix.exe

Dubbelklicka på den nedladdade filen Smitfraudfix.exe.

Först kommer en uppmaning att trycka på någon tangent så gör det.

Välj sedan alternativ 1 - Search genom att trycka på 1 och Enter.

Programmet kommer att skanna igenom datorn.

När den är klart visas resultatet och programmet har skapat loggfilen C:\rapport.txt.

Bifoga innehållet i loggfilen i ditt svar här.

Gör inget annat med SmitfraudFix.

När du bara väljer alternativ 1 så kommer inte SmitfraudFix att göra någon förändring i datorn.

Starta MBAM och titta på Logs-fliken, öppna den logg där det hittades skadliga filer och bifoga innehållet i den också.

I ditt svar bifogar du en logg på detta sätt:

Tryck på LOG-knappen i Besvara-fönstret

Klistra in loggen

Tryck igen på LOG-knappen

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...