Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

WLAN användning ger "blåskärm"


AvarageUser

Rekommendera Poster

Hej, mitt problem är ganska komplicerat och jag har utan någon större framgång fått klarhet i vad som exakt är fel och varför det händer.

 

Jag har en gammal ThinkPad T41:a med ett Intel® PRO/Wireless LAN 2100 3B Mini PCI Adapter nätvärkskort i.

 

Problemförklaring:

När som helst när jag använder internet via mitt WLAN-kort kan min dator få spel och visa en "blå skräm" med massor av vit text. Skärmen visas endast i någon sekund och jag har ingen möjlighet att se vad det står. Datorn startar om sig och när jag kommit in igen så visar mitt virus program (Trend Micro) ett medelande om vad som precis har hänt. Det säger att datorn har återställts till en föregående punkt där datorn fungerade utan problem. Den säger att detta kan bero på instabilt nätverk, instabil programvara, instabil hårdvara eller annan programvara som ligger och stör.

 

 

Försök till lösning:

Jag har laddat ner de senaste drivrutinerna då jag trodde det hade med det att göra. Men det fungerade inte alls.

 

 

Nu vet jag inte vart jag ska fortsätta leta. Om det är någon som kan hjälpa till eller kanske vet vart felet ligger vore jag jätte tacksam.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stäng av automatiska omstarter vid systemfel:

Högerklick på Den här datorn - Egenskaper - Avancerat - Start...Inställningar

så stannar blåskärm med felmeddelande kvar.

 

Den viktiga informationen på blåskärmen är följande:

Högt upp ett felmeddelande med stora bokstäver (t ex BAD_POOL)

Långt ner rad med mest siffror (STOP...)

Under det ibland ett filnamn

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...