Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Denial of Service attack


Genne

Rekommendera Poster

Hej alla,

 

min Brandvägg (Panda) varnar och blockerar Dos-attacker från 3 IP-nr

195.67.199.33 , 195.67.199.34 , 195.67.199.35 samtidigt. Detta sker säkert 15-20 ggr om dagen och är jä... irriterande. Vet någon varför detta händer och hur jag blir av med attackerna? Panda gör ju ett bra jobb men "låser" internet under tiden Brandväggen blockerar.

 

Hoppas på hjälp

 

Mvh

Genne

 

[inlägget ändrat 2008-09-20 08:19:24 av Genne]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man googlar på dom adresserna så står det att det är Telias DNS-servrar i Helsingborg. Vad det betyder vet jag inte, men är du säker på att det inte är helt legitim trafik istället för DOS-attacker?

 

[inlägget ändrat 2008-09-20 10:20:28 av PeterLan]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej PeterLan,

tack för ditt svar.

 

jag tror också att det är legitim trafik. Men faktum kvartstår att Panda blockerar trafiken med information att det gäller "Denial of Service attack".

Detta händer ett flertal gånger under en dag. Kanske inget jätteproblem men

Panda låser internet undertiden den blockerar "attacken". Något jag kanske

måste leva med ?!

 

Genne

 

[inlägget ändrat 2008-09-20 11:38:20 av Genne]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker inte du ska leva med detta, ta kontakt med Telia, och fråga dom om det är något fel någonstans?

Skickar en av Telias DNS-servrar ut något som ett virusprogram uppfattar som en "riktad dos-attack", så ska dom ha reda på det, speciellt om det förekommer så ofta som du säger.

 

 

 

//gästen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte det. Har kollat Brandväggen på alla möjliga sätt men kan inte finna att något sådant Windows-program är blockerat.

 

[bild raderad 2008-09-27 17:37:27 av Genne]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...