Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Decompiler till Garmins *.rgn filer


Beretta

Rekommendera Poster

Misstänker att det är ett format som Garmin äger och inte vill att man ska öppna upp.

 

Så nej, något sådant verktyg känner jag inte till och frågan är om du enligt licensreglerna får packa upp dessa filer.

 

Snabb sök på nätet visar dock att fantastiska GDAL ej klarar det formatet.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rgn-filerna jag vill kunna läsa innehåller mjukvaran till själva GPS:en.

Det jag vill göra är att översätta menyspråket till svenska, endast engelska idag.

Modellen jag har är Garmin Astro.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte Garmin version med svenska menyer? ta kontakt med Garmin och se om du kan få denna version istället för den engelska.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej modellen finns inte och saluförs inte i Sverige i det utförande jag har,därav min önskan att översätta menyerna till svenska.

 

Hoppas fortfarande att någon hittar en decompiler som klarar att öppna filen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får väl ta en assembler läsare och se om du kan hitta och modifiera posterna... Annars behövs ju inte bara en dekompilerare utan även en som kan skriva tillbaka dina ändringar i rätt format. Tror inte du hittar det.

 

men spontant, det känns dumt om de har dessa poster i datafilen, mycket smidigare att ha det externt i exempelvis xml-filer.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har inget tips på någon assembler som klarar att läsa formatet?

Eller tips på var man kan hitta en?

 

Tack på förhand.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att dissassemblera koden är väl kanske inte det svåra, det svåra borde vara att hitta ett verktyg som kan låta dig editera strängarna och sedan köra programmet igen. Att göra det kanske kräver att de nya strängarna är max lika långa som de gamla. I så fall kanske det fungerar med en hex-editor?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...