Just nu i M3-nätverket
Jump to content

jag kan inte radera TEMP filer

NovaForce

Recommended Posts

Hejsan!

Jag har länge försökt att radera flera filer på min dator som ligger i C:\Documents and settings\administratör\Lokala inställningar\Temp

Där har jag 21 filer som tar upp 25GB av min hårddisk. Dom är helt omöljiga att ta bort jag har försökt med olika program bland annat: Unlocker, Move om boot och Spyware terminator men inget av dom kunde ta bort dom. jag starta datorn i felsäkert läge men samma sak där.

När jag försöker ta bort en av filerna som heter PAGEPAGE.pag på det gamla hederliga sättet får jag ett meddelande: Fel vid borttagning av fil/mapp. Det går inte att ta bort PAGEPAGE. Åkomst nekad. Kontrollera att disken inte är full eller skrivskyddad och att den inte används. Den används inte enligt Unlocker. När jag försöker radera alla på en gång får jag ett meddelande: Det går inte att ta bort fil. Det går inte att läsa från källfilen eller källdisken.

Där finns också en mapp som jag inte kan öppna. Då får jag meddelande:

C:\documents and Settings\administratör\Lokala inställningar\temp\WER8e41.dir00\l är inte tillgänglig.

Felaktig syntax för filnamn, katalognamn eller volymetikett.

Filerna har konstiga namn och jag kan inte radera dom jag kan inte heller komprimera dom med RAR. Då får jag bara ett fel meddelande att filerna inte går att hitta. filerna tar upp ca 25 GB som jag sa och jag har bara 3 GB kvar på C hårddisken filerna måste bort.

Är jätte tacksam för alla svar hoppas att någon har en lösning

Felsäkert läge, logga in som t ex Administratör eller annat konto med administratörsrättigheter.

Annars bör det funka att starta med Windowsskivan, välja Reparera vid första menyn och ta bort filerna. Gå till rätt mapp först:

cd C:\documents and settings\<konto>\lokala inställningar\temp

del <fil>

när jag provar att göra det i Felsäkert läge med ett administratör konto så kommer precis samma meddelande upp som jag för när datorrn är i "normalt" läge

Jag prova att sätta i Windowsskivan och starta om datorn men då kommer det inte upp något alternativ "reparera" jag får bara upp "återställning av hela hårddisken.

Jag prova också diskrensningen men det hitta inte någonting av storleken 25 Gb bara 35 Mb och dom finns kvar när jag klickat på "OK" och rensat.

När jag provar att ta bort det med kommando tolken så står det bara "felaktigt syntax"

Om du med Windowsskivan får Återställning av hela hårddisken, har du troligen en märkesdator, och skivan är en Recovery, inte Windowsskiva.

Logga in med kontot Administratör i felsäkert läge. Funkar det inte då att ta bort filerna, prova t ex nåt program på denna sida:

http://www.thefreecountry.com/utilities/deletelockedfiles.shtml

Jag ladda ner FileAssassin. jag fick ett medelande: "An error occurred in function Delete file.

FindRemoteFileHandles returned NULL value. This may affect deletion of file. Please report this error to the FileASSASSIN suport team. The file could not be deleted!

jag prova också dom andra programen som jag kunde hitta på http://www.thefreecountry.com/utilities/deletelockedfiles.shtml men utan framgång.

Ni kanske kan berskrika exakt hur man gör föra att göra det via kommandotolken ifall att jag gör något fel. Men jag tror inte det

det funka inte att Logga in med kontot Administratör i felsäkert läge och göra på det sättet heller alla filerna är fortfarande kvar

Anledningen till att vissa filer inte går att radera är att de är låsta till det konto man kör ifrån. Men om man kan logga på ett annat konto med administratörsrättigheter ska det gå att radera på alla andra konton. Dock kan filen/filerna vara låsta pga nåt fel, och då kan det fungera med speciella program eller genom att boota från enCD.

Försök få tag på en Windowsskiva med samma service pack som du har och kör Reparation som jag skrev tidigare.

Annars kan du också komma åt filsystemet med nåt annat bootbart operativsystem. Har dock ingen erfarenhet av sådana som är gratis. Men det finns många andra här som borde kunna rekommendera nåt.

Ni kanske kan berskrika exakt hur man gör föra att göra det via kommandotolken ifall att jag gör något fel. Men jag tror inte det

Du startar i kommandotolken med C:\> som utgångspunkt.

Står det inte så, skriv kommandot

cd\

och tryck enter, då ska det stå

C:\>

Skriv sedan

cd mellanslag och documents and settings och enter

då ska det stå

C:\Documents and Settings>

Nu skriver du

cd mellanslag och administratör och enter

fortsätter såhär tills det står

C:\Documents and Settings\Administratör\Lokala inställningar\Temp

Sedan skriver du

del *.*

nu borde allt som finns i mappen Temp tas bort, du får en fråga om du verkligen vill att allt ska tas bort från mappen.

//gästen

Jag prova en gång till att ta bort dom med kommandotolken då jag gick in på min systers konta som också har administrativa rättigheter här på datorn det här var det som kom när jag skulle ta bort det.

C:\Documents and Settings\Daniel Johannesson\Lokala inställningar\Temp\WER8e41.d

ir00>del *.*

C:\Documents and Settings\Daniel Johannesson\Lokala inställningar\Temp\WER8e41.d

ir00\*.*, Är du säker (J/N)? j

ir00\pagedump.☼

ir00\ÓZTÇ♥

ir00\

ir00\ÉmÅä☻

ir00\F☻☺

kolla bara vad konstiga namn och "figurer" ♥☻☻☺.☼ jag visste inte äns att man kunde göra sånna. Det kanske är dom som är problemet?

Jag hittar tyvärr ingen Windowsskiva jag tittar på alla skivor jag fick när jag köpte denna "Papperskorg" men hittar ingen Windowsskiva :(

[inlägget ändrat 2008-09-21 15:30:38 av NovaForce]

ir00>del *.*

Starta om datorn och testa och gör detta i

Felsäkert läge med kommandoprompt

istället, men stanna i mappen Temp, och skriv del*.*, så får vi se om det fungerar bättre?

//gästen

Logga in på din systers konto i Utforskaren. För att se alla mappar, gå in på

Verktyg > Mappalternativ... > Visning

Markera Visa dolda filer och mappar

Försök sen ta bort dina filer under

C:\Documents and Settings\Daniel Johannesson\Lokala inställningar\Temp

Jag starta datorn i Felsäkert läge och gjorde samma sak igen med kommandotolken, men jag fick bara ett meddelande: Felaktig Syntax på alla filerna i den mappen :(

jag prova också att: Logga in på din systers konto i Utforskaren. För att se alla mappar, gå in på

Verktyg > Mappalternativ... > Visning

Markera Visa dolda filer och mappar

Försök sen ta bort dina filer under

C:\Documents and Settings\Daniel Johannesson\Lokala inställningar\Temp

men det blev precis samma som vanligt det går inte att ta bort och programet unlocker kan inte heller ta bort det. den frågar om han ska göra det när datorn startats om men det funkar inte då heller

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...