Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Textruta + Listbox = sant?


Hija

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag läste här på eforum att det inte är möjligt att ha rubriker i en listbox om inte kolumner i listboxen motsvarar kolumner i ett arbetsblad, anammade därför tipset om Textruta istället.

 

Min listbox har fyra kolumner, jag har använt design-läget och klistrat in en textruta i varje columnhead ruta och skrivit in text i den och fixat transparent bakgrund. Allt bra! Men när jag stänger av designläget syns inte textrutorna längre :( . Jag har försökt placera de längst fram genom att högerklicka på den, välja grupper och längst fram, men det funkar inte. Något tips om hur jag löser detta problem?

 

/E

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägg textrutan ovanför, inte i lager utan position, listboxen. Det borde väl duga?

 

Annars kanske du kan testa att gruppera kontrollerna.

Eller har du kanske använd en "vanlig" textruta och inte en etikettruta från VBA-kontrollerna? Den senare fungerar nog bättre om objekten ska grupperas.

 

fast det där med transparenta VBA-kontroller, det är ett sorgligt kapitel...

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha, vad dum jag känner mig, hade inte tänkt på att jag kunde lägga de ovanför listrutan, å ja, det är etiketter jag använder :) .

Tack, tack!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...