Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Extern hårddisk problem


Deestyle

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har köpt en ny extern hårddisk som heter Maxtor Onetouch 4. Jag har kopplat in den och den är igång. En ikon har kommit upp i nedre hörnet på skärmen (säker borttagning av maskinvara). Men jag kommer inte åt disken i utforskaren. Vad ska jag göra?

 

Har en äldre Maxtor extern hårddisk som funkar bra att hitta, men inte den nya.

 

[inlägget ändrat 2008-09-19 08:05:33 av Deestyle]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver partitionera och formatera hårddisken i Diskhantering (högerklick på Den här datorn - Hantera).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok tack! Håller på med det nu. Ska man välja Primär partition eller Utökad partition? Ska använda disken till backup av filer bara.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu funkar den bra Tack!

 

Har däremot problem med en annan extern hårdisk som jag lånat av en vän för att för att föra över filer ifrån till min egna disk. Jag har kopplat in vännens disk och sett att den är "Inte allokerat". Vad behöver jag göra?

 

[inlägget ändrat 2008-09-19 09:51:40 av Deestyle]

[inlägget ändrat 2008-09-19 09:51:59 av Deestyle]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ny partition, egenskaper eller hjälp kan man välja.

 

Klickade på hjälp och då kom det upp info om formatering. Jag vill inte formatera den, det finns filer på den.

 

Först när jag kopplade in den stod det både ej initierad och ej allokerad. Men nu har jag initierat den så att den är online men den är fortfarande ej allokerad.

 

[inlägget ändrat 2008-09-19 10:05:27 av Deestyle]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inget bra svar, jag vet bara att det blir så ibland med externa hårddiskar. Se om din vän fortfarande kan använda hårddisken.

Om inte så får man försöka använda något reparationsprogram för partitioner eller något filräddningsprogram.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min vän har använt hårddisken med Mac, jag köp PC. Kan det vara att den är anpassad för Mac eller nåt liknande?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...