Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med microsoft, messenger, explorer mm


miinna

Rekommendera Poster

Hej,

jag är verkligen inget datorsnille så ursäkta min blåögdhet nu... Jag visste inte var jag skulle posta det här heller, så flytta gärna!

 

Min dator (en Dell, ca 4 år stationär) har aldrig egentligen varit till några problem, men i måndags (för 4 dagars sedan nu) började den helt plötsligt frysa utan förklaring. Efter ett tag upptäckte jag att det här enbart hände när jag använde Explorer eller Messenger.

 

Jag använder normalt Firefox, så jag avinstallerade de båda och tänkte installera om. Jag kan dock inte komma åt sidor från microsoft nu längre, så det fungerar ju inte.

 

Jag försökte också återställa datorn till innan måndagen, men det vill den inte.

 

Någon som vet vad som kan vara fel eller vad jag ska göra?

 

Tacksam för hjälp!!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag är verkligen inget datorsnille så ursäkta min blåögdhet nu... Jag visste inte var jag skulle posta det här heller, så flytta gärna!

 

Välkommen till Eforum! Hoppas du kommer trivas. Här finns många som hjälper till med alla sorters frågor, oavsett om man är, som du skriver, eller om man är lite mer avancerad.

 

Efter ett tag upptäckte jag att det här enbart hände när jag använde Explorer eller Messenger.

 

Menar du under tiden du använder dessa, eller när du väljer att avsluta dem? Jag har själv problem då jag väljer att stänga av MSN, då låser det sig i ca 10-15 sekunder (jag vet varför, men har ingen bra lösning...).

 

Kan du minnas om du gjort någon uppdatering eller installerat något program, innan du fick dessa problem?

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, första gången det hände hade datorn varit på, jag gick och gjorde något annat i ca 1 timme, när jag kom tillbaka var den fryst och jag kunde inte starta om den på något sätt, utan fick dra ut sladden tillslut. Tänkte inte mer på det, men när jag startade den igen så hände samma sak så fort datorn loggade in mig på msn (automatiskt). När jag sedan startade om den igen och slog av msn, frös den sig när jag öppnade explorer. Annars har det inte varit några problem, bortsett från att vissa sidor inte är tillgängliga för mig...men för andra...

 

Jag tror inte jag har installerat något alls de senaste veckorna, men jag har tagit bort alla program från datorn som jag inte "behvöde" och har haft länge, men inget har förändrats.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...