Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vilket TV-kort ska jag köpa?


Krister E

Rekommendera Poster

Vill streama TV till iPhone genom Orb, vilket TV-kort är det bästa för att kunna se på ComHems tv-kanaler (även betal-kanalerna (Canal+))?

 

Har Vista på datorn, om det har ngn betydelse.

 

Kopplar man TV-kortet till TV-uttaget i väggen (kanske dum fråga) eller ska den kopplas till kabel-boxen?

 

[inlägget ändrat 2008-09-16 22:22:09 av Krister E]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FireDTV är uppskattat, ej använt det själv dock då jag ej bor i ComHem hus.

 

Skaffar du ett TV-kort som klarar HDTV har du även SVTHD. Övriga HD-kanaler ryktas det är "öppna" för stunden men annars är de låsta mot den eventuella HDTV-mottagare du har från ComHem.

 

Fast notera, med ett TV-kort med kortläsare måste du ha ett abonnemang precis som för din vanliga kabelbox.

 

Om du tar den enklare, billigare, lösning och ansluter datorn till kabelboxen så behöver du bara ett kort som kan ta emot s-video. Kanske ett analogt kort som kan ta emot de fria analoga kanalerna samt s-video från din box?

 

För det senare kan jag inget rekommendera av den enkla anledningen att det finns alltför mycket att välja på....

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis som föregående talare säger. FireDTV, även känt som FloppyDTV, är ett ganska välkänt tv-kort för comhem.

 

Själv använder jag FloppyDTV. Skillnaden mellan FloppyDTV och FireDTV är att FloppyDTV sätter du i datorn. FireDTV sitter i en liten låda utanför datorn. Båda kort kräver att du har Firewire. Samt en kortläsare (ca-modul).

 

Några småproblem med att kortet ibland hänger sig. Men annars fungerar det jättebra.

 

Och båda korten förutsätter att du ansluter antennsladden direkt från väggen till kortet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...