Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med mikrofon.


Lejfn

Rekommendera Poster

Nu är det såhär att jag börjar snart bli vansinnig. Lånade ett headset av en polare för några dagar sedan och har testat det lite. Ljudet har fungerat helt felfritt och inte varit några problem alls, däremot när jag skulle testa mikrofonen idag så gick det inte lika bra. Har testat att byta mikrofonen till varenda ljuduttag jag har där bak på datorn, har varit inne i volymkontrollen och dubbelkollat, trippelkollat allting. Nästan allt verkar stämma. Detta har gjort mig lite osäker till att det kanske är problem med själva mikrofonen och kanske inte har något med portar eller volymkontroller att göra, men jag frågade min kompis och han har sagt att mikrofonen fungerat hela tiden.. Så nu skulle jag vilja veta om det finns någon som möjligtvis haft samma problem eller kanske vet en lösning, möjligtvis något jag inte provat på.

 

Vore jättetacksam för hjälp

 

/Mvh Niclas aka Lejfn

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mikrofoningången brukar normalt vara rosa-färgad.

 

Du säger att nästan allt verkar stämma, vad är det som inte riktigt verkar stämma?

 

Vad har du för operativsystem?

Vad har du för ljudkort?

 

Kanske en dum fråga men på förekommen anledning (skäms lite för att erkänna att jag själv råkat ut för det) så måste jag fråga: Det finns inte möjligtvis någon liten mute/tyst-knapp på sladden?

 

/Cluster

------------------------------------------------------

I do not fear computers. I fear the lack of them

--------> http://eforum.kicks-ass.net <---------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och ibland kan man ju i frustrationen över att "inget" fungerar missa det något bakvända där man ska sätta en bock om ljudet ska vara AV..

 

"Allt ljud av" eller "Välj"

 

Lite som de trafikskyltar jag dagligen ser som visar "Påbjuden körning rakt fram" med tillägget att bussar ej behöver köra rakt fram och där jag nog hellre sett skylten "Förbud mot högersväng" med undantag för buss...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cluster:

Jo, har koll på att den brukar vara rosa färgad.. Har testat den och även alla andra ljuduttagen som sagt.

 

Det jag menade med att nästan allt verkar stämma så var det lite dåligt förklarat av mig. Enligt mig stämmer nämligen allting och det är i sådana fall om jag möjligtvis missat något eller inte tänkt på som inte kan stämma.

 

OS: Windows XP.

Ljudkort: NVIDIA nForce.

 

Har även kollat det du sa med mute/tyst knappen ett x antal gånger också, testat att tricksa med den på både off och on men inget verkar riktigt vilja funka.

 

 

Mikael63:

Haha, jo jag har även kollat dom bockarna och allting stämmer bra där. Testat att bocka och inte ha någon bock på allt, men inget verkar riktigt vilja funka.

[inlägget ändrat 2008-09-17 18:05:02 av Lejfn]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...