Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ska köpa en systemkamera!


Flyhim

Rekommendera Poster

Hej

Vill nu köpa en systemkamera men utbudet är för stort och försöker nu kolla på undersökningar men det gör en ännu mer förvirrad. Tänkte om det fanns någon på det här forummet som är bra på sånt här. Jag är ingen nygörjare när det gäller foton men när det gäller att välja kamera är det svårt. Jag skulle vilja ha en kamera som helst är under 12000 kr.

Tack för svar!

Mvh Elis

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns som du säger massvis med kombinationer av kamera/objektiv i den prisklassen.

 

Är det nåt speciellt du är ute efter? Om du bortser från eventuella skillnader i bildkvalitet, är det nåt märke du föredrar? Man köper nämligen in sig i ett märke. För 12000 kan du få ett halvdyrt kamerahus och ett billigt objektiv eller ett enklare kamerahus med ett finare objektiv eller kanske flera enklare ibjektiv. Kombinationsmöjligheterna är många, har du funderat på hur du vill ha det?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte riktigt än men det märke som jag föredrar är nog canon även fast jag tycker nikon har riktiga kvalitetskameror också. Jag tänkte en bra kamera med ett okej objektiv (18-55 mm nått sånt). Har du några kameror då som du tror skulle lämpa sig för mig? Gillar att ta foton på natur men också på vardagliga händelser.

tack för svaret :thumbsup:

Mvh Elis

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nikon D90 i två olika paket:

 

http://scandinavianphoto.se/product/item.aspx?iID=8361564

http://scandinavianphoto.se/product/item.aspx?iID=8358778

 

Bildkvalitetsmässigt är de flesta digitala systemkamerorna relativt likvärdiga. Canon och Nikon har ett försprång när det gäller att hantera brus i mörker. De andra har andra fördelar.

 

Nikon och Canon har varit med länge i den digitala världen, de andra är mer nykomlingar men de satsar hårt. Se t ex på Sony (som tagit över Konica/Minolta), väldigt hård satsning. Pentax brukar ha en massa finesser för priset.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej, aa jag kollade på den men tyckte inte den gav så bra bilder faktiskt, däremot tyckte jag att Canon EOS 50D tog riktigt bra bilder. Men om jag ska ha råd till den så vill jag helst köpa den från USA. Kan man göra det?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle definitivt köpa i en affär där jag kan få känna på kameran. Känslan i handen betyder rätt mycket, i alla fall för mig.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns en internetsida i USA som säljer kameror http://www.bhphotovideo.com

 

Dessa är trovärdiga och jag vet folk som har köpt från dem

med bra service. Men du får räkna med +25% moms och fraktkostnad.

Så jag är inte så säker på att du kommer att spara särskilt

mycket pengar på att köpa där.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...