Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

DVD brännare


SulanC

Rekommendera Poster

Hej !

 

Jag har en jättestor problem!

När jag skall bränna en film från hårdisken till dvd skivan så tar det ca 3 - 3,5timar.

Jag utgick ifrån att det berode på min DVD brännare då jag gick och köpte en helt ny dvd brännare (Samsung Super writemaster 20x20") men det tar fortfarande 3-3,5timmar att bränna ner en film.

Jag använder Nero 8 som bränningsprogram.

 

Gick till MediaMarkt där jag köpt brännaren och expediten säger att det beror på mjukvaran och rekomenderade att jag istället använder DVD Decrypter. Jag har laddat ner den men jag vet inte hur man använder den.

 

Snälla vad är felet, hjälp en nästan totalt okunnig data stackare

 

 

 

Tack på förhand

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dels beror det på RAM-minnets storlek, som bör vara minst 1 GB. Men mest beror det på formatet på den fil som du ska bränna ifrån. Den konverteras (renderas) till DVD-format om du inte bränner den som datafil, vilket kan ta 1 - 3 ggr så lång tid som speltiden. Själva brännprocessen tar bara några minuter.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej !

 

Jag har 2GB ram minne på min dator. Ok menfinns det isåfall någon bra konverteringsprogram som konverterar fortare ?

 

Tack på förhand:)

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nero är ungefär lika snabbt/långsamt som alla andra. Tyvärr.

 

Varför de rekommenderade DVDDecrypter begriper jag inte, det är ju till för att göra kopior av befintliga DVD-skivor...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...