Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Abit BH6 och minnesproblem samt överklockning


BingoBerra

Rekommendera Poster

Jag har ett abit bh6 och en 64 MB PC-100 SDRAM-krets. Jag undrar om jag kan sätta i en "vanlig" 64 MB-krets och på så sätt få totalt 128 MB, eller måste minneskretsarna vara av samma typ??? Vill även ha tips på hur jag överklockar processorn, en Celeron 300 utan Cache.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Jag har provat att köra 2 st olika gamla 66 MHz SDRAM moduler i 100 MHz utan några som helst problem. De klarade till och med 112 Mhz med snälla minnestimings! Jag skulle vilja säga.. PROVA!! Går det så går det! Om det verkar ostabilt kan du alltid sänka timingen för minnena i BIOS.

 

Själv överklockar jag en Celeron 300A till 450 MHz på ett BH6. Multipeln är låst på 4.5x så enda möjlighaten är att öka busshastigheten.

 

Jag tror att multipeln på Celeron utan cache går stt "låsa upp" med hjälp av "Sel66/100" signalen som finns i BIOS där du ställer in processor och det där.. (minns inte exakt vad det heter) Softmenu II kanske... Ställ den på "low". Då borde du helt plötsligt få massor av möjligheter!! 4*112 kanske inte vore så dumt? :) Eller 4.5*100 om ditt minne inte pallar 112 Mhz.

 

Lycka till!

Mvh

Ola

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...