Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Ingen film efter grafikkortsbyte..

Panopticon

Recommended Posts

Jag har precis bytt grafikkort till ett Radeon 3850 och passade samtidigt på att omistallera windows. Efter det så får jag inte bild på några filmer jag försöker visa. Har alltid förut använt K-lite codec pack och det har funkat perfekt, men nu får jag bara ljud. Jag har uppgraderat media player till senaste och provat flera olika versioner av k-lite codec pack plus att jag också har testat med media player classic. Drivrutinerna till grafikkortet är också uppdaterade. Ingen bild, bara ljud hur jag än gör...

Har fått ett löst tips om att det kan vara nån inställning i grafikkortskontrollen "CCC" som måste ställas in rätt men jag har letat igenom det men inte hittat vad det kan vara i så fall..

Någon som har en idé om vad det kan vara som är fel? Jag har slut på idéer nu känns det som...

Och operativsystemet är?

W98, WMe, W2k, XP, Vista?

[inlägget ändrat 2008-09-13 06:52:57 av jannejanne]

[inlägget ändrat 2008-09-13 06:53:40 av jannejanne]

Vilken grafikkortsdrivrutin?

Jag kollade på några testsiter. De hade använt Catalyst 7.10 eller 7.11 vid testerna av 3850. Kanske 7.12 skulle vara ett bra alternativ (buggfixat).

http://downloads.guru3d.com/Videocards---ATI-Catalyst-XP-32-bit_c18.html

om du inte redan kör 7.12

Tog själv och installerade om XP med ett Geforce 7900GTO grafikkort (GTX snålvariant) och drog ner senaste grafikdrivare från nVidia.

Funkade inte alls bra. Fyrkantiga dimmoln som halvgenomskinliga speglar drev omkring i CS.

Kollade vilken drivare som använts vid tester av 7900GTX och laddad sedan hem en som många laddat hem från guru3d WHQL och som kom kanske 6 månader efter testerna av 7900 (buggfixad?) funkar bra.

Tänk på att rensa bort alla rester av gamla ATI/AMD drivare i felsäkert läge efter först avinstallerat dem i Windows.

http://downloads.guru3d.com/download.php?det=745

(tog själv den säkra vägen, formaterade och installerade om XP+SP2 från CD, och installerade den "gamla" grafikdrivaren från guru3d)

Jag använder version 8.522, nedladdat direkt från ati så det känns som ett rätt stort steg tillbaka att gå till 7.12... Men jag kan ju testa att gå tillbaka en bit i alla fall.

Vad sägs om steget

från 175.19 nedladdat på nVidias rekommendation från nVidia som strular

till 93.71 från guru3d som funkar klockrent med 7900GTO?

Japp. Har löst det. Och jag får tacka Janne även fast det inte var drivrutinen det var fel på för jag hittade felet när jag mixtrade med den.

Och så ska jag passa på att säga.. Jävla förbannade idiotiska jävla helvetes ATI. Det dom har gjort som standardinställning i sitt fantastiska program är att sätta ner kontrast och färg på filmer till 0 så filmen har ju faktiskt visats hela tiden bara det att den har varit helt svart... *stor applåd och vågen*

Jävla förbannade idiotiska jävla helvetes ATI.

Hehehe det där var då en så kallad känsloyttring, ej av det muntra slaget. ;)

I Conrol Center så är ju noll utgångsläget från vilket man kan justera både uppåt och nedåt efter plus- och minusskalan. Varför din skärm visade svart bild vid nolläget beror sannolikt inte på Control Center utan på själva skärmen och hur den är inställd i dess egna menyer (via skärmknapparna).

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...