Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kommer inte åt mitt användarkonto/profil. Hjälp önskas!


Tienda

Rekommendera Poster

Behöver hjälp.

 

Jag kommer inte åt mitt användarkonto, utan loggas in i ett temporärt konto som jag inte kan göra ändringar med.

Allt började när jag insåg att mitt konto enligt datorn hette onoff (köpte min laptop därifrån) trots att jag ändrat namnet till "Jennifer". Onoff stod dock fortfarande kvar som namn när man utforskade datorn (i mappen användare). Skapade ett annat konto med administratörsbehörighet "Arentienda" och loggade in på detta. Tog bort skrivskyddet på mappen onoff och kunde sedan ändra namnet från onoff till Jennifer.

Nu när jag ska försöka att logga in på "jennifer"-kontot hamnar jag i ett temporärt konto och får uppmaningen att kolla händelseloggen. Detta händer också om jag försöker att logga in på "Arentienda". Vet inte riktigt vad jag ska leta efter i loggen.

 

Kan någon förbarma sig över mig och hjälpa mig så att jag kommer rätt igen. Jag är en total nybörjare på vista och mina datakunskaper i övrigt kunde vara mycket bättre.

 

typiskt att det är en tjej som har problem....Behöver hjälp.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inte säker på om jag förstår rätt, men är det så att inget av dina två konton nu fungerar?

Har du möjlighet att ändra tillbaks mappen Jennifer till onoff?

Har du möjlighet att skapa ytterligare konton?

 

Som du märkt så kan du inte bara byta namn på en användarmapp så där, det finns fullt med referenser till mappar och filer under en användarmapp som nu inte längre fungerar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...