Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kompilering i .NET


Christer Engholm

Rekommendera Poster

Christer Engholm

Sitter med en website i Visual Studio 2008 med framework 3.5, kör i VB. Nu är det dags att publicera siten, hur gör jag för att kompilera? Förra gången jag körde i .NET (v1.3.705 tror jag) så fick man köra vbc.exe i en bat-fil, fungerar detta fortfarande idag.

 

Jag provade med att köra Publish site och det såg ju bra ut, det skapades en bin-katalog och ett gäng dll-filer men när jag skulle testköra default.aspx kom följande fel-meddelande:

 

<code>

Parser Error

Description: An error occurred during the parsing of a resource required to service this request. Please review the following specific parse error details and modify your source file appropriately.

 

Parser Error Message: Could not load the assembly 'App_Web_kvmiejum'. Make sure that it is compiled before accessing the page.

 

Source Error:

 

 

Line 1: <%@ page language="VB" autoeventwireup="false" inherits="_Default, App_Web_kvmiejum" %>

</code>

 

Denna filen (App_Web_kvmiejum.dll) återfinns i bin-katalogen, jag gör säkert fel, hur gör man???

 

Tacksam för all hjälp!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova med att öppna en kommandoprompt.

 

Gå till C:\Windows\Microsoft.NET\Framework och sen versionen du använder. Risken finns att du ändå måste gå in i v2.0

 

Där har du en fil som heter aspnet_compiler.

 

Kör den med kommandoväxel /? för att få exakta syntaxen.

 

Men den kan hur som helst kompilera din website åt dig.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...