Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bättre och flexiblare layout?


.M

Rekommendera Poster

Jag tycker att eforum borde kunna få en lite bättre och flexiblare layout. Lite hänger detta ihop med mitt tidigare inlägg om mobilvänlighet. Jag har visserligen 40-tum skärm till min dator. Men sitter ett antal meter ifrån den då det är min teve.

 

Och teckensnittet på eforum är fånigt litet! Många sidor idag tar hänsyn till teckensnittstorleken som man ställer in i sin webläsare. Men eforum vägrar. Det är ju inte speciellt svårt att ändra så användaren själv kan styra teckensnittstorleken.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju inte speciellt svårt att ändra så användaren själv kan styra teckensnittstorleken.

 

CTRL-+/- funkar fint för mig, i Firefox och IE.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I IE7, som är mitt val, så är Ctrl+ och - kopplade till en zoom-funktion. Och denna fungerar inte lika bra att bara göra teckensnittet större.

 

Just funktionen att göra teckensnittet större verkar fungera i eff eff. Men då jag inte använder denna webläsare så hjälper det mig inte.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I FF är det lite trevligt att Zoom-funktionen minns vilken zoom man hade på sidan när man senast var där. Samt det går att välja att enbart zooma texten. Men nu använder du inte FF så det är inget vidare bra tips från mig

 

Istället, precis som de har en layout-knapp till vänster, kan de ha en funktion där man kan välja textstorlek. Normal, lättläst eller gigantisk :)

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ju tråkigt, då blir det i alla fall ingen automatisk förbättring i Eforum vid bytet till den plattformen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ju helt enkelt vara så att man inte gått igenom sin css ordentligt. För det är ju det som saknas för att teckensnittstorleken skall anpassa sig.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...