Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mobilvänlig sida


.M

Rekommendera Poster

Hallo

I takt med att lite mer surfvänliga mobiler blir mer och mer poppis, typ HTC Touch Diamond, och... apple har tydligen någon telefon också, så tycker jag att det vore najs med ett lite mer mobilvänligt eforum. Och jag tänker främst på kolumnlayouten som inte riktigt fungerar ihop med en ganska smal skärm.

 

Plus att sidan är förvånansvärt bildintensiv.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skulle jag också verkligen vilja ha!

 

Nu vet jag inte vilken telefon du har. Med en SE P1i och Opera Mini går det dock rätt bra. Opera Mini förstår att följa layouten och bredden blir precis anpassad för att hela inläggskolumnen ska synas samtidigt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo operas mobila läsare är jättetoppen. Men det kan ju ändå göras bättre. Återigen så är det teckensnittstorleken som spelar in. För att det kan vara lite petigt att träffa rätt när man fingrar på skärmen och inte använder "pinne".

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PC För alla har om möjligt ännu mer bilder, och det är ju inte jättetoppen.

 

Det bästa för en mobilsida vore att ha en kolumn. Navigationen underst, förutom det allra viktigaste, typ logga in, hänt sedan sist etc.

 

PC För alla väljer ju också att ha tre kolumner. Och den tredje, ungefär som eforum är mer reklam etc. Typ att man ska läsa deras senaste artiklar och bloggar etc. Sånt kan man hoppa över helt för mobiler. Om dessa sidor inte är mobilvänliga dvs.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har testat lite i Opera Mini på en SE P1i.

 

Efter ett par minuters test tycker jag...

 

...det funkar bättre med pcforalla (än eforum).

 

Opera Mini hittar vad den ska visa och kan följa rätt kolumn när man scrollar ner för att läsa inlägg. Det är också lätt att "peka rätt" på översiktsbilden för att zooma in på rätt ställe.

 

pcforalla funkar alltså bättre i min mobil än vad eforum gör!

 

MEN!

 

Läsa alla inlägg, måste finnas! Vill inte gå igenom trådar en och en...

 

[inlägget ändrat 2008-09-13 00:56:45 av lizardKng]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pontus Jeppsson

Jättebra! Det här ska vi definitivt satsa på. Våra kolleger på Studio har en avskalad, mobilanpassad version av sitt forum, och det funkar riktigt bra. (http://mobil.studio.se)

 

Jag är ju, förutom Eforum-ansvarig, även ansvarig för mobila tjänster på IDG så det här är en fråga som ligger mig varmt om hjärtat. :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...