Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datorn fryser fast när jag starta något spel.


Snapz

Rekommendera Poster

Hej, jag har just fått tillbaka min dator från reparation. Jag installerade windows xp home edition på den och sedan nvidia drivrutinerna som kom med. Sen intallerade jag steam och counter-strike men när jag går in och ska spela lite så fyrser datorn fast efter någon eller några minuter men innan när jag lätt den stå på i ett tag utan att göra något så hände det inget alls med den. Finns det någon förklaring till varför detta sker?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du nämner inget om de andra drivrutinerna som behöver installeras. Om det är en märkesdator, som Dell eller HP, så besök datortillverkarens webbplats och installera alla de drivrutiner som finns för din dator, och annars så börjar du med att besöka moderkortstillverkarens webbplats och installerar drivrutinerna därifrån.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ingen märkes dator den har sats ihop med inköpta delar, jag är lite osäker om vilka drivrutiner jag ska installera för moderkortet bara.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...när jag går in och ska spela lite så fyrser datorn fast efter någon eller några minuter men innan när jag lätt den stå på i ett tag utan att göra något så hände det inget alls...

Den kan mycket väl vara så att datorn före reparationen hade drivrutiner som den nu efteråt saknar. Det första att installera är stryrkretsarna, moderkortets chipset och här är sidan för GF7050V-M7:

http://www.biostar.com.tw/app/en-us/mb/driver.php?S_ID=307

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej, jag ska ladda ned och installera chipsed-IDE, SMU och SMbus är det några mer drivrutiner jag ska ladda ner? sen är det windows xp x64 jag ska ha?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, XP Home är 32-bitars så det är det Biostar benämner "XP x86" som datorn då ska ha. Och jag tycker nog att du kan ta hem och installera/uppdatera allting ifrån den sidan...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej, jag har laddet hem och sedan kört filerna. Men det kommer inte som någon installations flik dirrekt som man måste det brukar på tex nvidia drivers, iaf fick en blå skärm när jag gjorde detta, det stod win35.sys eller något sånt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det stod win35.sys eller något sånt.

Jag gissar att du har läst lite galet och att det istället stod win32.sys? Och det är nog sannolikt någon av de hemtankade drivrutinerna som nu ställer till det, antagligen för att den/dem inte har blivit installerade på rätt sätt.

 

Går det att ringa in vilken av drivarna det är som orsakar blåskärmen? Det kanske då fixar sig av att då installera om denna.

 

P.S. De flesta drivrutiner inkl eventuell tillhörande programvara bör man helst avinstallera till att börja med och först efteråt installera den uppdaterade varianten.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...