Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skärmen dog efter uppdateringar!!


matthu

Rekommendera Poster

Vad har hänt? Datorn hade precis laddat ner uppdateringar från Microsoft och skulle starta om, det pep till två gånger sedan startade datorn men ingenting hände på skärmen, helt svart. Har försökt starta om med XP-cd´n i men med samma resultat?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dator

fabrikat?

modell?

när köpte du den?

och operativsystem original från fabrik?

 

Om man inte uppgraderar riskerar man skit från internet som gör att datorm blir oanvändbar

och uppgraderar man riskerar amn också att datorn blir oanvändbar därför de drivrutiner / program man har upphör och fungera

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en HP 9077 som jag har haft i drygt ett år. Operativsystemet är inte orginal från fabrik men har funkat bra så länge jag haft den?

Vad har hänt och hur kan man lösa det? Var det p.g.a uppdateringarna eller var det bara en tillfällighet att det pajade just då?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om inget alls kommer upp skärmen så verkar ju inte BIOS starta och det har jag väldigt svårt att tro att en Windows-uppdatering kan påverka.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är mycket möjligt, märkligt sammanträffande eftersom det kom precis i samband med återuppstarten efter en uppdatering?

 

Vad kan det vara som pajat, och hur går man vidare för att åtgärda problemet?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har vid installation av Windows (NT4) avbrutit installationen (tryckte kanske på datorns stoppknapp)

När jag skulle starta den på nytt bara pep den.

Lösningen blev att flytta en bygel på moderkortet för att nollställa BIOS.

Och sedan flytta tillbaka bygeln.

Börja med allternativ 2.

 

Vet ej om det finns byglar på bärbar för detta men samma effekt borde man få av att

Alternativ 1

först ta loss datorns batteri

sedan ta ut BIOS batteriet över natten

sätta tillbaka BIOSbatteriet

sätta tillbaka datorns batteri

 

eller lättare

efter uppgradering från NT4 till Windows 2000 (total nyinstallation på formaterad hårddisk) kraschade datorn efter ca 2 timmar mitt i nått Excelark och gick sedan inte att starta.

Alternativ 2

Tog loss datorns batteri över natten och satte i det på morgonen.

Och nu gick datorn att starta.

Och körde i NT4 återställningens CDn från IBM

 

/ett år senare kom SP1 och W2k + SP1 och den funkade problemfritt/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Piper det fortfarande när du startar datorn?

För pipen är meddelande från BIOS om vad den har upptäckt för problem. Kolla om det står något i manualen om hur pipen ska tolkas.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för länken Cecilia, prövade alla av HP´s förslag av lösningar på problemet men inga fungerade tyvärr. Prövade också med en extern skärm, även den svart som en vinternatt. Ska försöka kontakta HP support och höra vad dom tror? Tråkigt, tråkigt när det inte funkar...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...