Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Inget ljud ur högtalare, endast brus


AdamE

Rekommendera Poster

(Tidigare inlägg:

Hem | Ljud och Musik | Ljud & Musik – övrigt | Inget ljud ur högtalare, endast brus)

 

Hej!

 

[log]Blev lite smått överraskad för sju dagar sen då jag skulle spela upp en låt i mediespelaren på datorn. Jag märkte först då att det aldrig kom något ljud från högtalarna, inte ens systemljud.

 

Jag har tittat lite överallt utanpå datorn utan att hitta nått konstigt.

Jag har 4st högtalare, 2st kopplade direkt in i en ljudutgång i bak på datorn.

Sedan har jag 2 till, som är kopplade till en subwofer, och sedan in i en annan ljudutgång bak på datorn (använder 2 av totalt 5st ljudutgångar).

Det konstiga är att om jag ökar volymen i datorn (aktivitetsfältet) så börjar det brusa i högtalarna, vilket jag antar betyder att dom är inkopplade.

Jag har testat att dra ur alla högtalare och sedan provat dem en efter en, för att utesluta så att de inte var någon av högtalarna som orsakade kortslutning.

 

Jag sitter på en Acer E380-2E7L, (Windows Xp media center edition) med realtek programvara till ljudkortet.

Jag har testat att uppdatera drivrutinerna till Realtek,från version 5.10.00.5265 till 5.10.00.5283. Och det har inte gjort någon skillnad.

Som det ser ut så är alla mina 5 ljudutgångar i bak på datorn kopplade direkt på moderkortet? kan det stämma?[/log]

 

 

Är väldigt tacksam för snabb hjälp, då jag verkligen behöver ljudet just nu.

/Adam

 

 

[inlägget ändrat 2008-09-07 12:38:03 av AdamE]

[inlägget ändrat 2008-09-07 12:39:32 av AdamE]

[inlägget ändrat 2008-09-07 12:40:58 av AdamE]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Korspostning är inte tillåtet enligt reglerna varför jag stänger den här tråden och hänvisar till den du redan fått svar i:

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=1078699

 

/RN, moderator för Ljudkort.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...