Maria Eriksson Posted September 6, 2008 Share Posted September 6, 2008 Hej Jag har en D-Link DIR-635 RangeBooster N 650 Router, 802.11n, som jag tänkte koppla till mitt nyanslutna stadsnät - dvs fiber direkt i väggen. Behöver man ha ett modem mellan då? Är det värt att uppgradera till en nyare router? (jag är iaf i behov av att köpa till ett kompatibelt nätverkskort för att dra nytta av den bättre prestandan om jag förstått allt rätt) Tack tack //Maria Link to comment Share on other sites More sharing options...
joe Posted September 6, 2008 Share Posted September 6, 2008 Behöver man ha ett modem mellan då? Nej, stadsnätet avlämnar sannolikt i Ethernet, så bara att plugga in i routern. Är det värt att uppgradera till en nyare router? Beror ju vilken hastighet du har på stadsnätet naturligtvis. Trådlöst ligger väl denna ungefär som andra draft-N routrar - dvs 50Mpbs som bäst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maria Eriksson Posted September 6, 2008 Author Share Posted September 6, 2008 Tack! (då ska jag försöka gnälla på leverantören då det strular... =) Har 10/10 på uppkopplingen, men planerar mestadels att köra trådlöst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.