Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

VPN Server


Bålsta 2008

Rekommendera Poster

Hej !

 

Jag har ett lite problem, med min vpn server. Jag kör Win 2003 Server, och har installerat Routing and Remote Access, jag kan ansluta via min bärbara via Win xp egna vpn klient. men jag kan inte komma åt mappar och andra tjänster, som ligger på det lokala nätverket !

 

Vad kan det vara för fel ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att jag har kopplat upp mig via VPN, så går jag till utforskaren och försöker ansluta mig mot en mapp eller dator på nätverket, så säger datorn att datorn inte finns eller så har jag inte rättigheter! Jag kör vpn som Administratör, jag kan pinga servern´s interna ipadress (192 adressen) men inte någon annan dator!

 

Kan det vara elnklare att avinstallera windows egna vpn server, och installera ett externt progam? om så är fallet vilket program är bästa att avända!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är dina datorer medlemar i en domän? Har du provat att ansluta mot serverns interna ipadress och se om du ser nått då?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jepp, dom är medlemar i en domän, domän servern är även vpn servern, och jag kommer åt mapparna i servern men inte i lokala nätverket, och jag inte pinga nätverket heller !

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du inte nå servern genom att skriva FQDN? typ servernamn.domain.local eller nått beroende på vad domänen heter.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...