Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Alla ikoner, förutom mappar, är helt borta från skrivbordet!


Grodhelvete

Rekommendera Poster

Igår satt jag och lirade lite på datorn till typ 2 på natten, och då funkade allting perfekt och allt var som det skulle.

Men nu, imorse, när jag startade igång datorn, så var alla ikoner på skrivbordet borta - hade ungefär 36st (olika textdokument, genvägar, bilder), men dom enda som finns kvar nu är 9st mappar.

Har testat systemåterställning (installerade iofs ingenting inatt), men det funkade inte - stod att det var något okänd fel i vägen.

 

När man söker efter filerna, så kommer dom upp, men det står bara, när man trycker på Egenskaper: "Det går inte att hitta filen C:/users/ägaren/deskop/blablabla.txt"~

 

Har kollat runt på internet om andra som har liknande fel och gjort det dom blivit tillsagda att göra, men ingenting funkar på den här äckel-Vista-versionen.

 

 

Guuuud, vad ska jag göra för att få tillbaks mina viktiga(!) bilder och dokument!?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa att starta datorn i felsäkert läge (tryck tangent F8 vid uppstarten)

Om du kommer dit så kan du sedan försöka med systemåterställning.

Gissar att du testat att högerklicka på skrivbordet, ordna ikoner, att "Visa skrivbordsikoner" är förbockat.

 

Jag är för dödsstraff. De som begått svåra brott måste få ett passande straff. "Så de lär sig till nästa gång". Så de så!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...