Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datorn startar om under uppstart.


schoflex

Rekommendera Poster

Har precis byggt ihop min nya dator och har följande problem:

 

Under uppstart startar datorn om sig. först ljuder ett pip precis när jag trycker på knappen, fläktarna går igång och ytterliggare ett pip ljuder. Sen startar den om för att gå igenom samma procedur igen, som en loop.

 

Stänger jag av datorn med knappen på nätaggregatet och provar igen startar den upp normalt.

 

Ovanstående problem uppstår när jag stängt av datorn med den röda avstängningsknappen i Vista. Denna verkar inte fungera som den ska. Det står "Behåller sessionen i minnet och försätter datorn i energisparläge så att du snabbt kan återgå till arbetet" när man håller pekaren över knappen. Detta gör den dock inte. Den bara stänger ner (som att dra ut sladden).

 

Stänger jag av datorn via pilen bredvid låset och väljer "Stäng av" avslutas Vista och datorn stängs av och jag kan starta datorn normalt igen utan ovanstående problem.

 

Någon som sitter på lösningen till problemet?

 

Edit:

 

Problem löst, uppdaterat Bios!

 

[inlägget ändrat 2008-09-06 11:34:58 av schoflex]

[inlägget ändrat 2008-09-06 11:36:54 av schoflex]

[inlägget ändrat 2008-09-07 05:07:59 av schoflex]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ovanstående problem uppstår när jag stängt av datorn med den röda avstängningsknappen i Vista. Denna verkar inte fungera som den ska. Det står "Behåller sessionen i minnet och försätter datorn i energisparläge så att du snabbt kan återgå till arbetet" när man håller pekaren över knappen.
Vänteläge alltså. Windows stänger av i stort sett allt i datorn utom strömmen till RAM-minnet. För att väcka datorn ur vänteläge så brukar det vara att man rör på musen eller trycker på någon tangent.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...