Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

skumt mail med flyg biljett...


patrik_wyvern

Rekommendera Poster

patrik_wyvern

Hej!

Jag har fått ett mail med en bilaga och undrar om det finns fler som fått något liknande, Jag har X-at Login och password i fall det är så att någon har kapat mitt kort och skapat ett konto. Jag tror att det är ett försök att skicka virus eller trojaner till mig men man vet ju aldrig, säkert är i alla fall at det inte är en beställning jag har gjort.

 

--------------------

Dear customers,

Thank you for using our new service "Buy airplane ticket Online" on our website.

Your account has been created:

 

Your login: XXXXXX@XXXXXX.XX

Your password: xxxxXXXX

 

Your credit card has been charged for $679.14.

We would like to remind you that whenever you order tickets on our website you get a discount of 10%!

Attached to this message is the purchase Invoice and the flight ticket.

To use your ticket, simply print it on a color printed, and you are set to take off for the journey!

 

Kind regards,

Frontier Airlines

Bilaga med Zip-symbol:

e-ticket_29.zip(18,2k)

 

---------------------

MVH Patrik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är troligen ett virus eller ett phishingförsök. Det senare kan man misstänka då det finns de som går på sådant här, kontaktar företaget och i sin dumhet avslöjar sina kontodetaljer för att få en refund på biljetten (som man ju inte köpt).

Kontrollera ditt bankkonto för säkerhetsskull så att du är helt säker på att det inte blivit kapat.

[inlägget ändrat 2008-09-05 18:25:31 av Anjuna Moon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frontier Airlines har figurerat i spam åtminstone sedan i juli, liksom andra flygbolag.

Om du öppnar den bifogade filen så blir datorn infekterad.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

patrik_wyvern

Tack för snabbt svar!

Givetvis trodde jag att det var just något sånt men att kolla upp det kan ju aldrig skada!!

 

Jag bugar och tackar //eforum.idg.se/images/taggbilder/skoj.gif

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan alltid googla dessa försök. De kommer ganska snabbt upp, alternativet är ju att kontakta företaget i svåra igen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...