Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Defragmenteraren är försvunnen

siw65

Recommended Posts

Hej!

Jag skulle bli så glad om det fanns någon som kunde hjälpa mig med ett problem som har uppstått på min sons dator.

Min son fick ett nytt grafikkort till sin dator och allt verkade till en början fungera perfekt men när han sen skulle starta Counter Strike och vissa andra spel så blev skärmen svart. Det kom en bild från början som var kvar några sekunder sen blev det svart. Ett tips var då att han skulle defragmentera hårddisken men när han skulle göra det så visade det sig att defragmenteraren var borta. Hur ska vi få tillbaka den utan att behöva rensa hela datorn och börja om? Kan problemet med grafikkortet avhjälpas på annat sätt?

Vi har försökt att avhjälpa felet själva men tyvärr så är vi urdåliga på sådant här. Skulle därför vara mycket tacksam för tips.

MVH

Siw

[inlägget ändrat 2008-09-02 15:30:47 av siw65]

Jag tror knappast en defragmenteringen av hårddisken påverkar möjligheten av att se Counter Strike.

Min son fick ett nytt grafikkort till sin dator och allt verkade till en början fungera perfekt men när han sen skulle starta Counter Strike och vissa andra spel så blev skärmen svart.
Är nätaggregatet i datorn tillräckligt kraftfullt för att kunna leverera tillräckligt med ström till grafikkortet när det belastas mycket?

Man får dels läsa på den klisterlapp som sitter på nätaggregatet inuti datorn och dels så får man söka information på internet om hur mycket som just det grafikkortet kräver.

På nätaggregatet står dels dess totala effekt, t ex 350W, och dels hur mycket ström (A) det kan leverera på 12V.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...