nero2000 Posted September 2, 2008 Share Posted September 2, 2008 Jag har verkligen försökt men får inte rätt på detta. Man plockar in ett tal tex 548 sen ska man lägga ihop det: 5+4+8 Hur tusan får man rätt på det? Man måste lästa in hela talet med en gång och man måste använda %. Får inte rätt på det. Lite hjälp? /E Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted September 2, 2008 Share Posted September 2, 2008 Du kan få fram t ex sista siffran genom att använda %10. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nero2000 Posted September 2, 2008 Author Share Posted September 2, 2008 Jo när jag höll på att försöka så fick jag fram sista siffran så oxå. Men jag kör fast när jag ska plocka 2: och tredje. Även om jag delar med hundra och får dom 2 sista så hjälper inte det mig när jag ska ha 2:a (56 när jag ska ha tag i 5:an) /E Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted September 2, 2008 Share Posted September 2, 2008 Dela talet med 10 innan du plockar fram nästa siffra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nero2000 Posted September 2, 2008 Author Share Posted September 2, 2008 nu fick jag till det. Tack för hjälpen. :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.